loading...
بازیخورها
آخرین ارسال های انجمن
حمید بازدید : 112 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)

با سلام
نام :need for speed the run
تاریخ عرضه : November 15th 2011
ژانر : مسابقه ای-رالی
سازنده : EA games





در این تاپیک می خواهم که به مو ضوعات nfs the run بپردازیم دوست دارم که شما هم من را در این امر یاری فرمایید
در این بازی به گیم پلی بازی بیشتر توجه شده و شما در بازی با گرا فیکی روان رو برو هستید در این بازی بر خلاف سری های قبلی داستانی نیز به آن اضافه شده که در سری های قبل هدف فقط در برنده شدن در مسابقات بوده در این داستان شخصیتی به نام جک قرار دارد که در فیلم اول بازی ماشین شما چپ شده در کنار ریل قطار افتاده و می توانید و یکدفعه تمام اتفاقات مهم بازی از جلوی چشمانتان می گذرد

بیشتر Need for Speedهایی كه توسط استودیوی Black Box ساخته شده اند، سعی در القاء یك نوع حس سینمایی و هالیوودی داشته اند و خیلی شبیه به سری The Fast and the Furious بوده اند. اینبار Need for Speed: The Run قصد دارد تا داستان خود را یك قدم جلوتر ببرد و در این بخش خیلی قوی تر جلوه كند و حتی بازیكن ها را به خارج از ماشین برده و صحنه های اكشن تعریف شده ای را در آن قرار دهد. الکس گریمبلی (Alex Grimbley) تهیه كننده بازی می گوید: "برای اولین بار شما می توانید از ماشین خارج شوید و در نقش یك شخصیت بازی كنید. در نمایش E3 ما نشان دادیم كه چطور این كار را امكان پذیر می كنیم.آن نمایش كمتر از 10 درصد از بازی ما بود و در كل بازی ما هنوز در مورد سبك مسابقه ای است، چون ما یك بازی مسابقه ای هستیم." NFS: The Run همچنان در قلب خود یك عنوان مسابقه ای Arcade است كه مسیری سه هزار مایلی را از سن فرانسیسکو تا نیویورک دنبال می كند. Black Box سعی كرده این مسیر را بیشتر شبیه به یك مسافرت و یك ماجراجویی تبدیل كند. گریمبلی می گوید: "برای این سفر، ما می بایست داستان جك (Jack) را در طی مسابقه نشان دهیم. من خودم اهل UK هستم و برای من رانندگی كردن از یك سمت كشور به سمت دیگر واقعاً لذت بخش است. ما باید مطمئن شویم كه تنوع كافی برای این مسابقه به همراه داریم. مسیرهای ما دو برابر Need for Speed قبلی است كه نزدیك به 300 كیلومتر است و ما از موتور Frostbite 2 برای خلق آن استفاده می كنیم."

پس از صحبت های گریمبلی نمایشی از NFS: The Run نشان داده می شود كه Run for the Hills نام دارد. گریمبلی هیچ اشاره ای به مقطع داستانی این بخش نمی كند، ولی می گوید که به خاطر بعضی مسائل، جك زمان خود را برای گذشتن از این جاده در مسابقه از دست داده است. با نمایش جدید بازی، ما متوجه می شویم كه مسابقات در NFS جدید چه حسی دارند. در دموی بازی یك بخش سرعت یا همان Sprint بود كه باید از یك سری Checkpoint در طول جاده بگذرید. هدف و زمان بعدی در گوشه سمت چپ تصویر نمایش داده می شوند. ماشین مورد استفاده یك Porsche 911 GT3 RS است. طبق گفته گریمبلی آن ها سعی داشته اند كه سراغ خشن ترین مدل هر ماشین بروند.در دموی E3 ما یك Ford Shelby GT500 Super Snake را مشاهده كردیم و EA ماشین های دیگری مثل BMW M3 E30 Sport Evolution و McLaren MP4-12C را تأیید كرده است. از آنجایی كه بازی یك عنوان شبیه سازی نیست، Porsche همانطور كه باید در یك NFS ببینیم، رانده می شود. شما كنترل كاملی بر ماشین دارید و سر پیچ ها خیلی نرم و راحت می پیچید. در انتهای مسابقه، ناگهان طی یك پرش بلند، ماشین چپ می كند و خراب می شود، ولی اینبار شما می توانید با استفاده از گزینه Rewind مسابقه را به عقب بازگردانده و یك شانس دیگر به خود بدهید. از نظر گرافیكی، نمایش جدید بازی خوب بود.با اینكه بازی در مرحله Pre-Alpha قرار دارد، ولی بیابان ها خیلی خوب طراحی شده اند و جاده ها خیلی زیبا و حرفه ای كار شده اند. بازی همانند عناوین Criterion حس Open-World بودن را ندارد، ولی گریمبلی می گوید که این تمركز باعث شده تا هر مسابقه از بالاترین كیفیت و جزئیات برخوردار باشد. او اشاره می كند كه بخش Autolog در این نسخه ارتقاء یافته و شما می توانید دوستانتان را از پیشروی خود در بازی مطلع كنید. گونه های مختلفی از مسابقات در NFS: The Run وجود دارند كه در نسخه دمو فقط یكی از آن ها نمایش داده شد و بخش هایی مثل Time Attack ،Rival Battles ،Cop Pursuit و Survival وجود دارند كه هنوز جزئیات دقیقی از آن ها نیست، ولی در بخش Survival به نظر باید از خطرات طبیعی مثل سقوط بهمن فرار كنید. صحنه های بزرگ سینمایی ساختار The Run را تعریف می كنند.ااین بازی نوآوری های بسیاری داشته و EA عنوانی را كه انتظار داریم خلق كرده و به نظر Need for Speed در مسیر درستی قرار گرفته است.

حمید بازدید : 69 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)

http://i.neoseeker.com/boxshots/R2FtZXMvWGJveF8zNjAvUmFjaW5nL0Nhcg==/f1_2011_frontcover_large_9Knk1UHtAdvGGXo.jpg

بازی F1 2010 برای Codemasters نتایج خوبی داشت. در خاورمیانه دومین بازی پر فروش ورزشی بود و در اروپا هم خیلی خوب عمل کرد. بازی در جدول فروش هفتگی، بسیار درخشانی ظاهر شد و به سرگرمی اصلی طرفداران سری مسابقات F1 تبدیل شد. داستان جالبی پشت این موفقیت وجود دارد. استودیوی Codemasters Birmingham یک استودیوی تازه تأسیس بود که هدف آن خلق بهترین بازی های مسابقه ای در بازار بود. آن ها سراغ سبکی رفتند که سال ها بود توجه خاصی به آن نمی شد و به همین دلیل تیم تازه تأسیس سراغ سری مسابقات F1 رفتند. F1 2010 اصول را خیلی خوب رعایت کرد و مسابقه ای با جزئیات و با کیفیت ارائه کرد و با شعار ”Be the Driver, Live the Life” سعی کرد که به مسابقات حس و حالی دیگر بدهد و کمی درام به آن اضافه کند.

استفن هود (Stephen Hood) طراح ارشد بازی می گوید: "فکر می کنم که ما برای نسخه اول خیلی بلند پرواز بودیم و Be the Driver, Live the Life مسئولیت بزرگی بود، ولی ما باید آن کار را انجام می دادیم تا به همه بگوییم که کاری جدید و متفاوت می کنیم و فقط یک بازی مسابقه ای F1 دیگر نیستیم." F1 2010 با وجود تمام سختی های آن یک مرحله اکتشافی برای سازندگان بود و در حقیقت آن ها با این بازی خود را ارزیابی کردند و نقاط قوت و ضعف خود را شناختند. هود می گوید: "بیشتر کار اولیه ما در زمینه تکنولوژی بود. در سری قبل، ما سعی می کردیم بازی را سرهم کنیم و ساختار آن را تشکیل دهیم و با F1 2011 می خواهیم کاری که واقعاً دوست داریم با بازی انجام دهیم را امکان پذیر کنیم."

به نظر می رسد که بیشتر اعضای تیم Codemasters Birmingham دوست دارند که ایده های اصلی بازی قبل را بازبینی کرده و آن را دوباره تعریف کنند که بنا به بد نبودن این ایده ها در نسخه قبل، به نظر کار درستی را انجام می دهند. Be the Driver, Live the Life هنوز هم وجود دارد و خیلی تغییرات در آن اجرا شده و بسیار بهینه تر از قبل کار شده است. حس درام در یک مسابقه F1 در این بازی خیلی خوب پرداخته شده که اینبار انیمیشن های بیشتری قبل و بعد از مسابقه در آن وجود خواهند داشت. جدا از زمین ها و جاده ها، اینبار پیست های تمرینی از F1 2010 و DiRT 2 به این بازی بازگشته اند و همانند قبل شما از دید اول-شخص اتاق جدایی برای خود دارید که می توانید ایمیل ها و اخبار را چک کنید و متوجه شوید که واکنش دیگران نسبت به مسابقات شما چه هست.

شعار اینبار F1 2011 طولانی تر و البته کامل تر از قبل است. Be the Driver, Live the Life, Go Compete نشان می دهد که سازندگان هنوز به نکات موفق قبل پایبند هستند و مضامین بیشتری هم به این شماره اضافه کرده اند و حال F1 2011 زمینه های بیشتری را پوشش می دهد. بخش چندنفره بازی اینبار خیلی جدی تر گرفته شده و برای اولین بار Split-Screen هم در بازی وجود دارد که می توانید در آن به صورت Co-Op بازی کنید. بخش آنلاین بازی خیلی قوی تر شده و با توجه به اینکه بخش چندنفره F1 2010 هنوز هم باقی مانده، این موضوع خیلی مهم جلوه می کند. اینبار این بخش قوی تر و چالش برانگیزتر شده است.

بخش مکانیک بازی همچنان وجود دارد و اینبار خیلی بهتر کار شده است. شما باید ماشین خود را قبل از هر مسابقه (خصوصاً مسابقه های طولانی مثل زمین های موناکو) از نظر مکانیکی آماده کنید تا با مشکلی روبرو نشوید. اشتباهات شما در این بخش در طول مسابقه می تواند به عملکرد شما صدمه بزند، پس باید خیلی با فکر کار خود را انجام دهید. شما یک مکانیک در طول هر بخش دارید که اگر ماشین شما در جایی ضعف داشته باشد، به شما اعلام می کند که مبنی بر این که زمین مسابقه بعدی به چه شکل است، این کار را انجام دهید. این اشارات می تواند برای شما قبل از مسابقه و سرانجام در طول رانندگی خیلی مفید باشد.

هندلینگ بازی اینبار روان تر شده و ماشین ها در عین واقعی تر شدن، از نظر هندلینگ خیلی راحت تر کنترل می شوند. هود می گوید: "بعضی وقت ها ماشین ها خیلی سریع می رفتند. مشکلی که F1 2010 با آن روبرو بود، این بود که ماشین ها خیلی سریع بودند و همین موضوع گاه مشکلاتی در ترمز کردن ایجاد می کرد. اینبار در 2011 می خواهیم ماشین ها را خیلی بالانس تر بکنیم که این امر با دانش خودتان میسر خواهد بود." کنترل ماشین ها خیلی سریع تر عمل خواهد کرد و فیزیک وزنی آن ها هم اصلاح خواهد شد. سازندگان سعی می کنند رفتارهای کاملاً شبیه سازی شده ای برای سایر بخش های ماشین از جمله تایرها طراحی کنند که سرانجام وقتی در کنار هم قرار می گیرند و کار می کنند، کاملاً کارآمد جلوه کنند.

بازی طوری طراحی شده که دوباره سالی پر نعمت را، چه برای Codemasters و چه برای ورزش F1 به ارمغان بیاورد. اگر F1 2010 یک سری مشکلات داشت، F1 2011 با رفع این موارد، قصد دارد در کنار بزرگان سبک مسابقه ای قرار بگیرد. این بازی سال پیش در برابر Gran Turismo 5 قرار گرفت و شانه به شانه آن بازی از نظر امتیاز حرکت کرد. اینبار آن ها با Forza Motorsport 4 روبرو هستند. هود می گوید: "من سری Forza را دوست دارم، ولی فکر می کنم رفتن به سمت Kinect باعث شود که آن ها از هسته اصلی خود جدا شوند. در مورد قابلیت های جدید، مطمئن نیستم و به نظر آن ها زیاد در مورد این قابلیت ها چیزی نمی گویند. ما همیشه گفته ایم که در کنار Forza و Gran Turismo باید F1 هم داشته باشیم، ولی در حال حاضر فکر می کنم بتوانیم شکستشان بدهیم."

حمید بازدید : 65 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)


همانطور که طرفداران در جریان هستند، نسخه هشتم ندای وظیفه در فرم جنگاوری نوین توسط دو

استودیویInfinity wardوSledgehammerدر دست ساخت است و هشتم نوامبر سال جاری

عرضه عمومی خواهد شد. Modern warfare 3دنباله ای مستقیم است برMW 2.بخش اعظم

داستان پیرامون درگیری نیروهای دلتای ایالات متحده– SASهای بریتانیا در مقابل نیروهای روسی

که به فرماندهی ملی گرای افراطی - ولادمیر مکراف - حمله به غرب را اغاز کرده اند، روایت می شود.

بررسی نمایش مرحله ی Hunter Killer :نیروهای دلتا ایالات متحده در اعماق بندر نیویورک وظیفه نصب بسته های انفجاری را بر روی بدنه خارجی زیر دریاییدشمن بر عهده دارند . شما در نقش گروهبان Derek “ Frost “ Westbrook به انجام ماموریت می پردازید .بعد از برش یک مانع فلزی، هر یک از اعضای تیم دلتا با استفاده از یک شناور زیر دریایی (Submersible) – کهموقعیت افراد خودی و دشمن را نیز در رادار خود نمایش میدهد - به سمت زیر دریایی دشمن حرکت میکنند .مدتی بعد رادار شناور با استفاده از امواج صوتی نزدیک شدن زیر دریایی دشمن را نشان میدهد . برای فرار از دیددشمن بایستی نورافکن شناورها را خاموش شوند . در رادار زیردریایی هدف با رنگ قرمز رویت می شود .اعضای تیم مطابق دستورات Sandman ، بعد از عبور زیر دریایی ، نورافکن ها را روشن کرده و شروع به حرکت میکنند .هم اکنون قسمتی از بدنه ی زیر دریایی که باید بسته های انفجاری را در انجا نصب کنید ، با یک نقطه سفید مارک می شود ،بعد از قرار دادن بسته ها ، ابجکتیو اولیه کامل می شود . ماموریت بعدی رسیدن به اتاق کنترل موشک هاست .مین های نصب شده منفجر می شوند . اعضای تیم شناورها را رها کرده و به سطح اب می ایند. و خود رابه روی بدنه خارجی زیر دریایی می رسانند . بعد از یک درگیری کوتاه بر روی سطح خارجی ، تیم وارد زیر دریایی میشود .


همانند نسخه های قبلی فاصله ی بین چک پوینت ها کوتاه و در حد قابل قبولی است .درگیری در راهروها . حالا اتاق کنترل موشک ها رسیدیم . در بسته است ! راه حل چیست ؟بله ! Breach & Clear . بسته های انفجاری بر روی در نصب می شوند ! بوم ... بازهم همان صحنه های اسلوموشن !. دشمنان تارومار می شوند . Sandman کلید پرتاب موشک ها را به دست می اورد . چرخش همزمانکلیدها و سپس فشار دادن دکمه قرمز رنگ ! هم اکنون 30 ثانیه تا پرتاب موشک ها فاصله است .ابجکتیو اپدیت می شود. بایستی از لنگرگاه خارج شوید . اندکی بعد فضای باز پیشرویتان است ودو جنگنده که از بالای سرتان عبور میکنند . فضای لنگرگاه به شدت شلوغ است .انفجارهای پی در پی ، ناوهای جنگی ، صدای جنگنده ها و .... .Sandman پایین و در یک قایق تند رو منتطرتان است .سوار قایق می شویم . موشک ها از زیردریایی پرتاب میشوند .اوه ... این قسمت شباهت بسیاری به بخش های پایانی MW 2 دارد، انجا که با قایق به دنبال شفرد بودیم . جالبه ! حتی حرکات Sanmanدر جلوی قایق هم بسیار شبیه حرکات جان پرایس است! انفجارهای پی در پی در چپ و راستتان ! فضا کاملا" اشفته و جنگزده است. در این بخش هم گویا تنها یک مسیر برای پیشبرد بازی وجود دارد. سبک Modern warfare در دو نسخه قبلی ، در MW 3 نیز در حال تکرار شدن است .اتفاقات غیر منتظره ، فضای شلوغ ، اکشن های سریع و برخی جلوه های سینماتیک که به نظر می رسداگر سازندگان تنها به این موارد اکتفا کنند ،بازی پیشرو همان MW 2 خواهد بود با داستانو لوکیشن های متفاوت و نه عنوانی که بتواند با بزرگان هم سبکش رقابت کند .به هر حال تیم دلتا با استفاده از قایق های تندرو خود را به بالگردهای خودی می رسانند وبدین ترتیب مرحله ی Hunter Killer با نمایشی نه چندان دلچسب به پایان می رسد .شایعاتی پیرامون ویژگی های متمایز MW 3 نسبت به نسخه های قبلی به گوش می رسد .همچون داستانی بزرگ و حماسی ( که با توجه به داستان COD : Black Ops ضروری به نظر می رسد ) ،فضای بزرگتر برای مراحل بازی که توانایی مانور بازیکن را گسترده تر از قبل میکند و بالاخره تخریب پذیری کهاین ویژگی ها هنوز از طرف هیچ منبع معتبری تایید نشده اند و اکثر سایت ها در سطح شایعه به ان پرداخته اند .موتور گرافیکی این نسخه با نام رسمی MW3 Engine ( غیر رسمی IW 5) ، نسخه پیشرفته و بهبود یافته IW 4 است .همانطور که در تریلرها شاهد بودیم گرافیک MW 3 ، چندان با انتظارات مخاطبان هماهنگ نبود .به هر حال همه میدانیمکه سری COD نه بخاطر گرافیک وجلوه های بصری بلکه به خاطر گیم پلی سریع ،هیجان انگیز و دلچسبش بوده که همواره توجهمخاطبان را به خود جلب کرده است . با این حال به نظر می رسد برای پاسخبه انتظارات بازیکنان ، سازندگان باید تمهیدات ویژه ای بیاندیشند .انطور که از اطلاعات منتشره دریافت میشود ، موضوع اصلی داستان پیرامون حمله ی نیروهای تحت فرماندهی مکرافبه منطقه ی یورو و ایالات متحده کلید میخورد . بعد از اتفاقات MW 2 کاپیتان سوپ مکتاویش ،مامور سابق TF 141 ، و جان پرایس ، مامور سابق SAS بریتانیا ، به همراه مامور اطلاعاتی روستبار ، نیکولای ،به منطقه Dharmasala از کشور هند پناه برده اند . با هجوم سربازان مکراف ، بازیکن در نقش Yuri ،از افراد مورد اعتماد نیکولای ،وظیفه پیشبرد بازی را برعهده خواهد گرفت . با توجه به اینکه بخش اعظمی از داستان بازی منتشر شده ،بسط بیشتر این قسمت به دلیل کاهش جذابیت ها عاقلانه به نظر نمیرسد . به هر حال تنوع محیط های بازی ،توانایی به دست گرفتن کنترل جنگ افزارهای مدرن، خود از جذابیت های پیشروی MW 3 خبر می دهند .


کارکترها و محیط های بازی :علاوه بر بازگشت کارکترهای محبوب MW 2 یعنی جان پرایس و سوپ مکتاویش ، در MW 3 با شخصیت های جدید روبه رو خواهیم شد .بازیکن در مراحلی از بازی که در شهر نیویورک پیگری خواهد شد ، کنترل گروهبان Derek “ Frost “ WestBrook را در دست خواهد گرفت .Sandman هم جوخه ای Frost از تیم نیروهای دلتای US نیز از کارکترهای جدید MW 3 خواهد بود .Marcus Burns گروهبان نیروی Special Air Service بریتانیا ، Yuri مامور امنیتی فدرال روسیه از دیگر کارکترهای MW 3 خواهند بود .در ضمن حضور کارکتری با نام Grinch نیز تایید شده است . از جمله محیط های بازی می توان به منهتن نیویورک ،لندن ، پاریس ، برلین ، شهری در سیرالئون ، دوبی امارات متحده ، کاخ کرملین مسکو ، هامبورگ المان ، واشنگتن دی سی ،پایتخت سومالی و ... اشاره کرد .بخش مالتی پلیر و co-op :سازندگان ضمن تایید وجود مد co-op برای بخش کمپین بازی ، ارائه ی یک مالتی پلیر سراسر پیشرفت را دور از دسترس نداسته اند . Glen Schofield از مدیران Sledgehammer :" بخش تک نفره ، تنها یک بعد از بازی MW 3 است ، جدای از بخش کمپین ما Special Ops و co-op دو نفره را نیز در MW 3 شاهد خواهیم بود ،همچنین بخش مالتی پلیر که به نوبه خود بسیار جذاب است " .در مطالب بعدی با معرفی کامل و جامع بخش های co-op و مالتی پلیر درخدمت شما خواهیم بود .

حمید بازدید : 87 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)

نام بازی:Forza Motorsport 4

ناشر:microsoft

پلتفورم:ONLY XBOX360

دوستداران کنسول Xbox360 حتماً با نام Turn 10 آشنایی دارند. استودیویی که با ساخت عنوان Forza Motorsport در سال 2005 پای به این عرصه ی جهانی نهاد و از آن پس دوستداران زیادی نیز در گوشه و کنار جهان پیدا کرد. این استودیوی کوچک که یکی از زیر مجموعه های Microsoft می باشد ، کار خود را از سال 2001 شروع کرد و توسط افرادی همچون Dan Greewalt ، Che Chou و ... تاسیس شد. در سال 2007 بود که دومین نسخه ی این سری هیجان انگیز ، به طور انحصاری برای Xbox360 منتشر شد. این نسخه نسبت به قبل پیشرفت زیادی کرده بود و همین امر مبنی بر آن شد تا عده ی زیادی به طرفداران این عنوان اضافه شوند. این بازی از 80 سایت و مجله ی معتبر توانست میانگین امتیاز 90 را کسب کند ، حتی از چندین سایت هم نمره ی کامل را دریافت نمود. دو سال از عرضه ی دومین نسخه ی این سری گذشت تا سرانجام در سال 2009 سومین نسخه از آن نیز ، با هیاهو و حرف های زیادی که داشت ، انحصاراً برای Xbox360 عرضه شد. این عنوان به خوبی توانست انتظارات طرفداران حریص خود را بر آورده کند و با نمایش های خیره کننده ای که داشت ، توانست به یکی از بهترین عنوان های آن سال مبدل گردد. چند ماهی از Turn 10 خبری نبود تا یکی از عوامل آنها در یک کنفرانس مطبوعاتی ، خبر ساخت نسخه ی چهارم سری Forza Motorsport را ارایه داد. طی نمایشگاه معتبر E3 2011 ، در کنفرانس Microsoft ، اطلاعات مفیدی از این بازی در دسترس همگان قرار داده شد و تریلری نیز از آن در معرض نمایش گذاشته شد. سبک این عنوان Street Racing می باشد و همانند عناوین قبلی این سری به طور انحصاری برای Xbox360 روانه ی بازارهای جهانی خواهد شد و رویاهای هواداران خود را محقق می سازد ! حال با اطلاعاتی که از این بازی در دسترس است ، بر آن شدیم تا شما را با پیش نمایش عنوان Forza Motorsport 4 همراه کنیم. امیدواریم تا آخر این مقاله با ما باشید ...
photo
قسمت گیم پلی سری Forza ، همواره یکی از بخش های متنوع و جذاب آن است و مطمئناً تغییرات بسیاری را اینبار در FM4 شاهد خواهیم بود. گیم پلی این عنوان بر اساس سه مود Single Player ، MP Split/Screen و MP Online بنا شده است که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

ابتدا قاصدیم تا به بخش تک نفره یا همان Single Player بازی بپردازیم. این مود ، نسبت به FM3 پیشرفت زیادی داشته و با نمایش هایی که تاکنون از این بازی دیدیم این ادعا تا حدودی تثبیت شده است. در این عنوان بیش از 80 کمپانی سازنده ی اتومبیل با Turn 10 همکاری کرده اند که در کنفرانس مطبوعاتی Microsoft در E3 تعدادی از این ماشین ها مانند مرسدس بنز ، بوگاتی و لامبورگینی در معرض نمایش قرار داده شد ، اما این تمام ماشین ها نبود و می توان گفت بیش از 500 ماشین دیگر نیز در این بازی وجود دارد. جاده های بسیاری در این عنوان ، از روی جاده های واقعی ، بدون اندک تفاوتی شبیه سازی شده اند و قطعاً کسانی که مسابقات واقعی را نگاه کنند ، حین انجام بازی FM4 ، حس رانندگی به خوبی به آنها القا خواهد شد. Handlebar ایا همان فرمان ماشین ها ، بسیار عالی است و هیچگاه در بازی ماشینی مشاهده نمی کنید که دارایی فرمانی سخت و زمخت باشد. فرمان ماشین ها ، یکی از اصلی ترین دغدغه ی طرفداران بازی های ریسینگ است و که اگر سازنده ی بازی تمرکز بیشتر و دقت زیادی را روی آن پیاده کند ، مطمئناً می تواند نصف انتظار طرفدارانش را بر آورده سازد. در Forza Motorsport 4 هیچگاه حین رانندگی با اتومبیل ها ، احساس بی وزنی آنها را حس نخواهید کرد و به جرئت می توان گفت در این عنوان ، مشکل بی وزنی ماشین ها ریشه کن شده است. در مود Single Player بازی ، همانند قبل برای بازیکن چندین جاده طراحی شده که بازیکن با به اتمام رساندن آنها می تواند بخش تک نفره را به اتمام برساند. بیشتر جاده هایی که در بازی دیده می شود ، سطحشان با آسفالت پوشیده شده است و می توان تا حدودی مطمئن بود رانندگی با اکثر ماشین ها بسیار روان است. هوش مصنوعی رانندگان در این عنوان پیشرفت چشمگیری نسبت به FM3 داشته است. برای فرض مثال شاید در FM3 به راحتی می توانستید از کنار یک اتومبیل عبور کنید ، یا اگر شما سرعتتان را زیاد می کردید ، با اینکه راننده ی ماشین جلو می توانست شما را ببیند ، به سرعت خود افزوده نمی کرد و به سادگی از شما عقب می افتاد ، اما تمام این مشکلات هوش مصنوعی در FM4 رفع شده اند و رانندگان بسیار هوشیارتر ظاهر خواهند شد ، بنابراین باید منتظر مسابقاتی جذاب و هیجان انگیزتری نسبت به FM3 بود. Microsoft تایید کرد که بازیکن می تواند پروفایلی را که در بازی FM3 دارد ، به عنوان FM4 انتقال دهد و با ماشین هایی که در عنوان قبلی داشت ، در این عنوان نیز بازی کند. به طور کلی بخش تک نفره ی بازی برای کسانی که دسترسی به آنلاین بازی کردن و ... ندارند ، می تواند جذاب باشد و اوقات خوشی را برایشان به ارمغان آورد.
photo
همانطور که مستحضر هستید ، Forza Motorsport 4 از سنسور کینکت پشتیبانی می کند. طبق گفته ی سازندگان بازی بخش گیم پلی آن با کینکت ، به بهترین نحو احسن یکپارچه شده است و سعی شده تا سازگاری آن با کینکت به خوبی انجام شود. این سنسور پیشرفته از همه ی لحاظ ها ، گیم پلی FM4 را ساپورت می کند. در طول نمایشگاه E3 2011 بسیاری از قابلیت های کینکت با گیم پلی این بازی نشان داده شد که یکی از آنها ویژگی Kinect Voice بود. با استفاده از این قابلیت ، بازیکن قادر است تا نیاز های خود را در بازی با صدای خود رفع نماید ، البته هنوز هم معلوم نیست که این سیستم چگونه کار می کند و Microsoft به این موضوع اشاره نکرد و از بازگو کردن جزئیات بیشتر پرهیز کرد. دیگر ویژگی که با کینکت در این بازی می توان از آن استفاده نمود ، سیستم Head Tracking می باشد. با استفاده از این سیستم شما در طول گیم پلی می توانید سر خود را تکان دهید و یا اطراف و ماشین هایی که کنارتان هستند را مشاهده نمایید ، این سیستم کمک بسیاری به انجام بازی با کینکت خواهد کرد و قطعاً با این قابلیت می توان مسابقه ها را بهتر و با دقت بهترین با پایان رساند. شما قادرید با استفاده Head Tracking در گاراژ خود ، به اطراف ماشین قدم بزنید ، حتی می توانید در ماشین را باز کرده و داخل آن را چک کنید و یا در محفظه ی موتور ماشین را گشوده و با از سیستم پیش فرض ، آن را چک کنید تا اگر ایرادی دارد توسط مکانیک بر طرف گردد. لازم به ذکر است با قابلیت Autovista می توان تمام کارهای ماشین مانند روشن کردن و ... را خودتان انجام دهید. به طور کلی می توان گفت Forza Motorsport 4 اولین تجربه ی ناب با کینکت است و اگر Microsoft نتیجه ی خوبی را هنگام عرضه بگیرد ، مطمئناً بخشی از تمرکز خود را روی ساخت بازی های Racing و Hardcore برای این سنسور قرار خواهد داد.
photo
یکی دیگر از قسمت های FM4 بخش Multiplayer آن است که در هنگام بازی به دو صورت Online و Split/Screen دیده می شود. قسمت آنلاین بازی می تواند جذابترین بخش بازی باشد که تا 16 نفر را در یک سرور ساپورت می کند. در این مود همچنین گاراژهایی هایی وجود دارند ، که شما در دنیای مجازی ، به اتفاق دوستان خود می توانید وارد آن شوید و ماشین مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و سپس مسابقه دهید. مسابقه های این مود بسیار مفرح است ، زیرا بر خلاف نسخه ی قبلی ، تعداد شرکت کنندگان بیشتری می توانند همزمان مسابقه دهند. اکثر ماشین ها و جاده هایی که در بخش تک نفره ی آن وجود دارد ، در این قسمت و Split/Screen هم دیده می شوند. در مود آنلاین بازی یک World Tour هم تعبیه شده که بسیار عالی است ، در این بخش نقشه ای وجود دارد که داخل آن مسابقات زیادی دیده می شود که بازیکن با وارد شدن به آنها می تواند با بازیکنانی که در سراسر جهان زندگی می کنند ، به مسابقه و رقابت بپردازد. استودیوی Turn 10 ، با برنامه ی تلویزیونی Top Gear همکاری داشته و برخی ماشین های این برنامه در Forza Motorsport 4 وجود دارند و پیست های Top Gear نیز در این بازی طراحی شده اند. همچنین توضیح دهندگان این برنامه ، در گاراژ شما و یا در جاهای دیگر به شرح برخی قابلیت های اتومبیلتان می پردازند. قسمت Split/Screen بازی هم یکی دیگر از مود های بازی است. در این مود ، صفحه ی نمایشگر تلویزیون به دو قسمت مساوی تقسیم می شود و شما به همراه دوست خود می توانید در منزل و بر روی یک صفحه ، با یکدیگر به رقابت بپردازید. تمام ماشین ها و جاده های بازی نیز در این قسمت وجود دارد. همچنین در این بخش از کینکت نیز می توان استفاده نمود و تمام قابلیت های آن را می توان بر روی گیم پلی Split/Screen پیاده سازی کرد. می توان پیش بینی کرد Turn 10 ، بخش زیادی از تمرکز خود را روی این دو قسمت قرار داده است و همواره سعی می کند تا این بخش را به نحو احسن و با دقت زیادی طراحی کند.

سازنده ی بازی برای این عنوان یک Limited Collector’s Edition در نظر گرفته است و تاکنون نیز اطلاعات محدودی از آن منتشر شده است. این بسته ی ویژه حاوی یک قاب استیل می باشد که در آن DVD بازی قرار داد و همچنین ماشین های VIP آن نیز شامل Bugatti Veyron Super Sport ، Ferrari 458 Challenge ، Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera ، Noble M600 و RUF Rt 12 R می شوند. همچنین کسانی که زودتر پیش خرید نمایند ، در بسته ی خود به ماشین های Ford Mustang GT Coupe ، Koenigsegg Agera ، Lexus SC300 ، RUF RGT-8 و Tesla Roadster Sport خواهند داشت. به طور کلی اتومبیل های فوق العاده این باندل ، یکی از دلایل خرید این بسته ی ویژه ، برای دوستداران سری Forza Motorsport می تواند باشد.
photo
گرافیک بازی بسیار خیره کننده است و از به روز ترین و مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا در آن بهره گیری شده است. بازی با نسخه ی بهبود یافته ی موتور گرافیکی FM3 ساخته می شود و بنابراین باید تغییرات بسیاری نیز در گرافیک آن بوجود آمده باشد. با توجه به چند تریلری که تاکنون از بازی مشاهده کرده ایم ، می توان فهمید ، مسابقات بازی بسیار طبیعی تر و واضح تر از نسخه ی قبلی بازی شده است و در این باره ، می توان به قدرت موتور بازی پی برد. محیط های بازی بسیار زیبا طراحی شده اند. برای مثال محیط داخل گاراژ بسیار طبیعی و زیبا ساخته شده و همانند گاراژ ماشین های افراد پولدار می باشد که در مسابقات بزرگ شرکت می کنند. چشم انداز جاده های بازی بسیار زیبا اند و محیط پیرامون آنها بسیار دقیق و طبیعی طراحی شده است و همچنین گستره ی دید بازیکن در بازی بسیار عالی است و تا کیلومتر ها دور تر را می توانید مشاهده نماید. برخی از منظره های اطراف جاده خشک هستند که نشان دهنده ی این است جاده ی بازی در منطقه ی گرم وجود دارد. جذابترین چشم اندازهای بازی ، وقتی است که اطراف جاده پوشیده از برف و یا درخت باشد که در این صورت رانندگی در آن جاده ، به همراه کینکت به خوبی می تواند حس رانندگی واقعی را به شما القا سازد. رنگ بندی محیط به خوبی انجام گرفته و پالت رنگی که در موتور قدرتمند بازی وجود دارد یکی از قوی ترین پالت هاست. بافت هایی که برای ساخت جاده ها و مابقی محیط ها از آنها بهره گیری شده است ، با کیفیت ترین بافت ها هستند که کمترین نقص نیز در آنها دیده نمی شود. طراحی بدنه ی ماشین ها الالخصوص بدنه ی فراری انزو ، بدون کمترین ایرادی صورت گرفته و اگر ساعت ها به آنها خیره شوید ، کوچکترین ایرادی نمی توانید پیدا کنید. البته بدنه ی دیگر خودرو هایی هم که در نمایشگاه E3 2011 دیدیم عالی بودند. قسمت داخلی ماشین هم کاملاً طبیعی و از روی واقعیت ساخته شده است و مثلاً اگر شما محیط داخلی یک فراری انزو را مشاهده کنید ، کاملاً با چیزی که در FM4 دیده اید ، برابری می کند. سیستمی به نام IBL در بازی وجود دارد که تجلی بخش بازتاب نور خورشید بر روی بدنه ی ماشین در حین رانندگی است و به طبیعی تر بودن مسابقات و صد البته گرافیک بازی کمک زیادی خواهد کرد. همچنین تکستچر های زیبایی در بازی وجود دارد که این را نیز باید مدیون موتور بازسازی شده ی بازی بود. در گرافیک این عنوان به کوچکترین نکته نیز دقت شده است ، در یکی از تریلر های بازی دقیقاً جلوی اتومبیل ما ، اتومبیلی با اتومبیل دیگری تصادف می کند ، هنگام وقوع حادثه در اثر برخورد دو ماشین با یکدیگر ، جرقه هایی سطح جاده را فرا می گیرد. همچنین گاهی اوقات در اثر تصادف های مهیب درون بازی ، انفجارهای شدیدی رخ می دهد که مشکلات را برای دیگر رانندگان ایجاد می کند. اینبار Turn 10 سیستم چرخه ی شب و روز را در بازی ایجاد کرده که این تکنولوژی زمانی مشاهده می شود که مسابقه ی شما هنگام غروب خورشید صورت بگیرد ، در این صورت پس ازگذشت مدت زمانی از انجام بازی ، هوا تاریک می شود و با ناچار مابقی مسابقه را باید در شب انجام داد. در کلام آخر باید گفت گرافیک FM4 نسبت به FM3 ، ظاهراً پیشرفت زیادی داشته است ، اما زمانی می توان درست تر قضاوت کرد که بازی عرضه شود و بتوان آن را تجربه کرد.
photo
قسمت صداگزاری بازی تقریباً همانند FM3 می باشد. در برخی تریلر های بازی صدای اگزوز ماشین ها را شنیدیم و متوجه شدیم این مهم نیز ، به خوبی طراحی و روی بازی پیاه سازی شده است. در این بخش به کوچکترین صدا ، مانند ، صدای باد و طوفان ، آبشارهای کنار جاده و حتی پرندگان هم دقت شده است. البته این آواها هنگامی به گوش می رسند که اتومبیل حرکتی نداشته باشد ، در غیر این صورت صدای موتور اتومبیل مانع شنیدن بقیه ی صداها می شود. از قسمت موزیک بازی ، هنوز اطلاعات کاملی در دسترس نیست و باید منتظر جزئیات بیشتر بود.

در آخر می توان سری Forza Motorsport را یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سری Racing در جهان دانست. اگر عنوان Kinect Joy Ride را نپسندیده اید ، حتما FM4 به دلتان خواهد نشست. این عنوان را البته هم با کینکت و هم با دسته ی Xbox360 می توان انجام داد ، زیرا روی کاور بازی نماد " Better With Kinect " درج شده است. FM4 را می توانید از تاریخ 11 اکتبر امسال ، از فروشگاه های اینترنتی و مغازه های معتبر دریافت نمایید و یکی از شاهکار های امسال دنیای بازی را تجربه کنید !
حمید بازدید : 102 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)
Far Cry 3 با شخصیت‌های جدید، به جزیره‌ای استوایی مانند بازی نخست برمی‌گردد.


این بازی تیراندازی open-world مثل قبل ما را به آفریقا نمی‌بره؛ بلکه به یک جزیره‌ی جنگلی ناشناخته می‌بره. Dan Hay سازنده‌ی بازی در مورد این جزیره‌ی اسرارآمیز فقط دو نکته می‌گه: "اسرار سیاه" و اینکه "تمام افراد (ساکن در جزیره) واقعا دیوانه‌اند." Hay بازی خودش را در قالب یک دموی کوتاه در نمایشگاه E3 2011 به ما معرفی می‌کنه؛ و در خلال اون درمورد ماهیت این "اسرار سیاه" و ویژگی‌های افراد دیوانه‌ی این جزیره؛ یعنی گروه مبارزین وحشی و اهالی دهکده می‌پردازه.
در آغاز دمو، شخصیت اصلی بازی در بالای یک صخره ، مخفیانه از مبارزهایی که نزدیک دهکده مشغول کاری هستن عکس می‌گیره. این شخصیت کسی نیست جز Jason Brody. سازنده‌ی بازی در مورد اون می‌گه: یک قهرمان ویژه که تفاوت‌های زیادی با سربازان ملی اجیرشده در Far Cry 2 داره. Brody در حال عکس گرفتنه که لو می‌ره و با ضربه‌ای از ته کلاش Vaas [ رییس چشم باباقوری (mad-eyed) مبارزین ] بیهوش می‌شه. ما شک داریم که Vaas در مقایسه با Jackal دشمن سربازان در بازی قبلی بتونه به عنوان دشمن اصلی شما شناخته بشه. در حالی که شما دستگیر شدین، Vaas به نقل از اینشتین می‌گه: "تا حالا مفهوم جنون را بهت گفتم؟! یعنی این‌که یه کاری را بارها و بارها انجام بدی ولی هردفعه نتیجه‌ای متفاوت به دست بیاری. "





کاری که Vaas بارها و بارها در این بازی انجام خواهد داد، سعی در کشتن شماست. پس اون بلند میشه و شما را از بالای دره‌ی باریک به ته رودخونه پرت می‌کنه؛ درحالی‌که دستاتون بسته‌ست و پاهاتون هم به یه سنگ بسته شده. در زیر آب (که تصویر Vass را پشت قربانیانی می‌بینیم که به چیزهایی بسته شده‌ن و به طرز ترسناکی در آب شناورن) ، Brody طناب دست و پاهاش را پاره می‌کنه و بدون این‌که بدونه کجا می‌ره به طرف آبشاری در اون نزدیکی فرار می‌کنه.
نمای آبشار و صدای اون، این حس را به ما القا می‌کنه که محیط جزیره بکر و دست‌نخورده‌ست: پوشش گیاهی باشکوه، نور خیره‌کننده‌ای که به همه‌ی نقاط می‌تابه و در میان پیچ و خم گیاهان بازی زیبایی از نور و سایه ایجاد می‌کنه. محیط بازی شما را در موقعیت‌های مبارزه‌ی زیادی قرار میده. در طرف دیگه‌ی آبشار، Brody به صورت مخفیانه نگهبانی را می‌کشه و تفنگش را برمی‌داره. کمی بعد، از بالای یه صخره به پایین می‌پره و چاقو را وارد قفسه‌ی سینه‌ی یکی از سربازها می‌کنه و بلافاصله چاقو را به طرف سرباز دیگه پرت می‌کنه و به خاطر کشتن سریع دو نفر امتیاز ویژه‌ای کسب می‌کنه.
در مسیر حرکت Brody از رودخونه به سمت هلیکوپتری که در حال فراره، در بین این همه بیشه و صخره، حتی یه کامیون قدیمی هم پیدا نکردیم که بشه با اون جابه‌جا شد. Hay به ما گفت که وسایل نقلیه برای Far Cry 3 بسیار مهم هستن؛ همون‌طوری که در Far Cry 2 بود؛ در این بازی همیشه "یک وسیله‌ی نقلیه‌ی جدید در گوشه‌ و کنار هست" که مسیر را برای شما بسیار نزدیک می‌کنه؛ ولی در دمو ما هیچ وسیله‌ای ندیدیم! در حالی‌که Hay به شدت به سیستم حمل و نقل سریع در بازی اسرار می‌ورزید.





بعد از یک مبارزه‌ی پر از کشت و کشتار در دهکده، Brody داخل هلیکوپتر میره و در یک حرکت ظاهرا دوستانه کلت را روی شقیقه‌ی خلبان می‌گیره و سربازانی را که به سمت هلیکوپتر هجوم میارن می‌کشه؛ زمان زیادی از بلند شدن نمی‌گذره که اون آسیب می‌کنه و به زیبایی هرچه تمام‌تر سقوط می‌کنه. با وجود این‌که لاشه‌ی هلیکوپتر آتیش گرفته؛ Brody به طرز معجزه‌آسایی زنده می‌مونه و نزدیک شدن Vaas را تماشا می‌کنه که ازش می‌پرسه: تا حالا مفهوم جنون را بهت گفتم؟!

دموی Far Cry 3 در نمایشگاه E3 اگرچه کوتاه بود؛ ولی قسمت‌های جالبی از مبارزه را به نمایش گذاشت؛ به علاوه این‌که وجود محیط‌های جذاب و اضافه‌شدن سیستم حمل و نقل سریع به بازی؛ می‌تونه اون را واقع‌گرایانه‌تر از بازی سال 2008 (Far Cry 2) کنه. امیدواریم که جزییات بیشتری در بازی تا زمان اکران در سال 2012 قرار داده بشه.
حمید بازدید : 96 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)
نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
سبک: Strategy/Real-Time/Sci-Fi
سازنده: THQ
ناشر: THQ
پلتفرم: PC

.............................................................................................
یکی دیگر از بازی های سبک استراتژی که طرفداران خاص خود را دارد، سری بازی های Warhammer 40,000 هستند. این سری از بازی ها که توانسته اند نامی برای خود دست و پا کنند، چند سالی است که توسط THQ راهی بازار می شوند. نسخه جدید این سری از بازی ها که Retribution نام دارد، در واقع یک نسخه الحاقی مستقل برای بازی Dawn of War II است. این بازی که همانند نسخه های گذشته توسط استودیوی بازیسازی Relic Entertainment ساخته شده، یک عنوان بسیار زیبا و منحصر به فرد برای طرفداران سبک RTS خواهد بود. این استودیو که سری بازی های Company of Heroes را هم در کارنامه خود دارد، اینبار آمده تا قدرتش را در زمینه ساخت بازی های RTS در قالب یک عنوان تقریباً فانتزی نشان دهد.

داستان

بر خلاف سایر نسخه های گذشته که داستان فقط درباره Space Marineها بود، در این بازی شاهد این هستیم که می توانید با انتخاب یکی از نژادهای Space Marines ،Tyrannids ،Chaos ،Orks ،Eldar یک داستان مجزا را دنبال کنید. همچنین در این عنوان یک نژاد جدید به نام Imperial Guard هم ساخته شده که آن ها نیز دارای یک خط داستانی خاص برای خود هستند. داستان بازی 10 سال بعد از اتفاقات نسخه Chaos Rising در جریان است. بازی از جایی آغاز می شود که Orkها و گروهی به نام فریبوترز (Freebooterz) که توسط کپیتال آوترچ کایلث (Kaptin Autarch Kayleth) هدایت می شوند، با یکدیگر درگیری شدیدی پیدا کرده اند. این درگیری ها بر سر یک Artifact مرموز صورت گرفته است. اما این جریان فقط بهانه ای برای شروع بازی است. با پیشرفت در بازی کم کم نژادهای دیگر وارد می شوند و اتفاقات و جریانات بسیار پیچیده تری به وقوع می پیوندند. با انتخاب هر کدام از نژادهای موجود در بازی، 16 مرحله پیش رو خواهید داشت. در طول بازی انتخاب های زیادی خواهید داشت که روند بازی را تغییر خواهند داد. داستان فوق العاده خوبی برای این عنوان در نظر گرفته شده و باعث شده تا بازیکنان به شدت جذب بازی شوند. به ویژه اینکه برخی از مراحل بازی از هیجان خیلی بالایی برخوردار هستند و بازیکنان به دلیل همین موضوع به ادامه بازی تشویق می شوند.

گرافیک

همان طور که گفته شد، استودیوی بازیسازی Relic استعداد زیادی در ساخت بازی های استراتژیک دارد. یکی از دلایلی که باعث شده بازی های آن ها همیشه خوب از آب در بیایند، گرافیک بسیار خوب آن ها بوده است. این بازی نیز واقعاً از گرافیک خوب و زیبایی برخوردار است. جلوه های بصری مانند انفجارها، تخریب ها و... در این عنوان بسیار عالی به نظر می رسند. کیفیت بافت های به کار رفته در این بازی نیز بسیار خوب است. می توانید دوربین را به زمین نزدیک کنید تا شاهد این موضوع باشید. همچنین نیروها و شخصیت هایی که در این بازی خواهید دید هم بسیار عالی طراحی شده اند. با نزدیک کردن دوربین به نیروها می توانید جزئیاتی که در طراحی آن ها به کار رفته را به خوبی ببینید. حتی انیمیشن های خوب و قابل توجهی هم برای هر نیرو طراحی شده اند. محیط های بازی همان طور که فضای تقریباً فانتزی ای را به نمایش می گذارند، نبردهای خونینی را هم به تصویر می کشند. این موضوع باعث شده تا بازی تعادل خوبی میان فضای فانتزی و فضای خشونت آمیز برقرار کند، اما یکی از مشکلاتی که این بازی از آن رنج می برد، افت فریم و برش صفحه ای است که در برخی از قسمت های بازی دیده می شود.

موسیقی/صداگذاری

بازی های استراتژیک عموماً از صداگذاری نسبتا خوبی برخوردار هستند و انتظارها را برآورده می کنند. این عنوان نیز توانسته در این قسمت بسیار موفق عمل کند. موسیقی های به کار رفته برای فضای کلی بازی یک حالت حماسی دارند که در برخی موارد یک ریتم تند به خود می گیرند و هیجان را در بازیکنان بیشتر می کنند. این موسیقی ها هماهنگی خوبی با محیط بازی دارند و به هیچ عنوان احساس دوگانگی در این بازی به وجود نمی آورند. از دیگر نکات خوب بازی در این قسمت، صداگذاری روی شخصیت های بازی است. صداگذاری با حالت حماسی و استفاده از دیالوگ های بسیار خوب باعث شده تا شخصیت ها بسیار باور پذیر باشند و بازیکن با آن ها همذات پنداری کند. از دیگر قسمت های خوب بازی می توان به افکت های صوتی برای انفجارها و دیگر عوامل بازی اشاره کرد. این قسمت نیز در نوع خود بسیار خوب از کار در آمده و هیجان بازی را چند برابر کرده است.

گیم پلی

این بازی گیم پلی ای مانند سایر عنوان های Dawn of War دارد. بازیکنان کهنه کار این سری از بازی ها به خوبی با روند بازی آشنایی خواهند داشت، اما بازیکنان تازه کار نیز با مشکل روبرو نخواهند شد. فقط کافی است که تجربه بازی کردن یک عنوان استراتژیک را داشته باشید تا بتوانید این عنوان را هم بازی کنید. یکی از جذابیت های Retribution این است که بازی برای هر نژاد یک خط داستانی در نظر گرفته است. این خط داستانی باعث می شود که بازیکنان به تدریج با قابلیت های هر نژاد آشنا بشوند و بتوانند نحوه کنترل و بازی کردن با آن ها را یاد بگیرند. این بازی بر خلاف سایر عناوین استراتژی تنها شامل ساخت و ساز و نبرد نمی شود. کنترل نیروها در این بازی حرف اول را خواهد زد. چیزی که در سری بازی های Company of Heroes هم مانند آن را دیده بودیم. نیروهای شما باید در مکان های درستی قرار داشته باشند تا هم آسیب بیشتری به دشمن وارد کنند و هم آسیب کمتری ببینند. این موضوع تأثیر زیادی در روند بازی خواهد داشت. مطمئن باشید که اگر نیروهای خود را همین طوری به مبارزه بفرستید، یا آسیب زیادی می بینند و یا از بین می روند. این بازی ترکیبی از استراتژی و حمله است. باید با راه کارهای درست نیروهای خود را به سمت دشمن بفرستید. در بازی StarCraft II نیز این موضوع به خوبی پیاده سازی شده بود. در این بازی المان های نقش آفرینی هم قرار گرفته اند. پس از هر مرحله مقداری تجربه به دست خواهید آورد که به وسیله آن می توانید برخی از شخصیت ها را ارتقاء دهید.

نتیجه گیری

این عنوان را می توان یک نسخه الحاقی بسیار خوب برای بازی Dawn of War II در نظر گرفت. خط داستانی بسیار خوب و تجربه متفاوت در بازی کردن با نژادهای گوناگون، Retribution را به یک عنوان خوب تبدیل کرده است.


حمید بازدید : 94 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)
بلاخره کپکام از رزیدنت اویلی دیگر پرده برداری کرد.رزیدنت اویلی که از همان روزهای اولیه باعث به وجود امدن حرف ها و حدیث هایی شد از شرکت سازنده ی بازی گرفته تا قرار گرفتن در گروه امبرلا و تغییر در داستان رزیدنت اویل.
در این مقاله قراره اولین نگاهمان را به رزیدنت اویل بیندازیم تا ببینیم که کپکام چه آشی برای طرفداران رزیدنت اویل پخته؟
همه چیز از انجا شروع شد!
اولین چیزی که در این بازی جلب توجه میکنه بازگشت دوباره به شهر زامبی زده راکون سیتی و بررسی وقایع سال 1998 از نگاه گروهی که آمبرلا برای نابودی ردپای خود در این شهر فرستاده است.نکته دیگر و مهم این است که با شخصیت ای شماره 2 و 3 این سری هم ملاقات خواهیم کرد و حتی میتوانیم با کشتن آنها سرنوشت این بازی را تغییر بدیم.

این چهار نفر:
بعد از موفقیت رزیدنت اویل 5 در بخش co-op کپکام پا را فراتر گذاشت و تصمیم گرفت بخش داستانی را به صورت چهار نفره به صورت آنلاین در دسترس بازیباز ها قرار بده.
و اما معرفی شخصیت های گروه uss
Beltway:متخصص در کار با سلاح ای سنگین و انفجاری
Vector:به نظر میرسه که رهبر گروه است و توانایی غیب شدن را نیز دارد.
Spectre:متخصص در استفاده از کامپیوتر
Bertha:یک زن روانی!

گیم پلی کثیف!
سازنده از عنوان کثیف برای گیم پلی استفاده کرده و گفته که این بازی به سبک شوتر های امروزی هست پس اگر شخصیت های بازی سنگر گرفتند و در حین راه رفتن تیراندازی کردند تعجب نکنید.
از دیگر نکات قابل ذکر در مورد گیم پلی پیشرفته شدن هوش زامبی ها و استفاده از آنها به عنوان سپر گوشتی هست.ودیگر نبردهای تن به تن با زامبی هاست.که به صورت بازی
dead space طراحی شده است و اینکه سازنده ها قول یک بازی شوتر به تمام معنا را دادند یعنی اینکه شما دیگر با معماهای قدیمی که در بازی بود دست و پنجه نرم نمی کنید و احساس کمبود مهمات هم نخواید داشت.

تاریک تر از همیشه
در مورد گرافیک هم بیشتر اتفاق ها در شب میافته و باید انتظار گرافیک تیره با رنگ های مرده باشیم.البته این باعث جذابیت بیشتر بازی و ترسناک جلوه دادن آن میشود.نور پردازی هم خوب کارشده و سیستم ذرات بازی هم بسیار دیدنی و چشم نواز بوده.

بازگشت قدیمی ها
چون این بازی در شهر راکون اتفاق میافته با شخصیت ای قدیمی این سری دوباره روبرو خوایم شد.شخصیت هایی که تا الان تایید شدند عبارت است از:leon s kenedy-hunkو t-103 است.
در مورد دیگر گروه ها هم دولت آمریکا هم بیکار نمانده و گروهی را برای مقابله با زامبیها به شهر فرستاده.

What the hell is going on here!
سخن آخر هم این است که رزیدنت اویل با تمام سختی هایی که تا الان داشته نمایشی قابل قبولی از خودش ارائه داده.ولی سوال اصلی این است که کپمام میتونه هم طرفدار های دو اتیشه این بازی از جمله نگارنده را راضی نگهداره و هم طرفدار های جدیدی برای خود دست و پا کنه یا خیر

حمید بازدید : 105 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)

نام بازی : inFAMOUS 2
ناشر : SONY COMPUTER ENTERTAINMENT
سازنده : SUCKER PUNCH
تاریخ عرضه : 7 جولای 2011 ( امریکا )
پلتفورم : ONLY ONPS3

مطمئنا اکثر بازیبازان قدیمی یا بازیبازان دو نسل پیش کنسول ها با استدیو ساکر پانچ اشنایی دارند . شرکتی که سری بازی SLY COOPER را با کنسول PS1 بصورت انحصاری به اوج خود رساند اما بعد از این مدت دیگر خبری از این شرکت نشد ولی در نسل سوم زمزمه هایی از ساخت یک بازی توسط این شرکت بطور انحصاری برای PS3 به گوش میخورد . بعد از مدتی بازی انها با نام inFAMOUS معرفی شد که یک بازی اکشن ادونچر با یک دنیای باز بود . بازی پس از عرضه به موفقیت های کیفی بسیار زیادی رسید اما از نظر فروش موفق ظاهر نشد که این تقصیر را باید بر گردن شرکت سونی بخاطر مانور ندادن بر روی این بازی و تبلیغ نکردن یا به اصطلاح هایپ نکردن این بازی داسنت تا بازی از نظر فروش ضربه بخورد . پس از چند ماه از عرضه inFAMOUS ف ساکر پانچ اعلام کرد در حال کار بر روی قسمت دوم است و قول هایی داد که بازی چه از نظر کیفی و فروش موفق خواهد شد و بازیبازان و طرفداران را کاملا تحت تاثیر قرار خواهد داد . حال بازی عرضه شده و باید دید یا از نظر کیفی به مانند نسخه اول خواهد یا پسرفت و پیشرفتی در خود دیده . جواب را در اخر این مقاله به شما خواهم گفت .



داستان بازی قسمت دوم از انجا شروع میشود که کول ( قهرمان بازی که یک پستچی کاملا معمولی بود اما بعد از یک انفجار دارای قدرت های الکترسیته شد و برق را به کنترل خود دراورد ) پس از مبارزه با The Beast ( دشمن قسم خورده و قدیمی کول ) شکست بزرگی خورده و قدرت های او دوباره افول کرده و همچین زخم های عمیقی برداشته و بی هوش میشود . کول سریعا از شهر Empire City فرار کرده و به شهر New Marais مه خاطراتی هم از ان دارد کوچ میکند تا علاوه بر فرار از The Beast دوباره قدرت های خود را بازیابی کرده و برای راند بعد مباره با Beast اماده شود . اما وقتی به شهر New Marais میرسد متوجه میشود که یک سیاستمدار به نام جورزف برترند با سو استفاده از اشوب های شهر کنترل ، شهر مذکور را با استفاده از نیرو های خود که The Militia نام دارد بدست گرفته و هدف خود را نابودی جهش یافتگان و همچنین شخص کول بیان میکند از همین اینجا است که دشمنی کول و برترند رقم میخورد . حال کول ابتدا باید دانشمندی بنام Wolfe را پیدا کند تا بتواند دوباره قدرت های خود را بازیابی کند و ..............
داستان به اندازه کافی کشش لازم برای پایان بازی را ایجاد میکند و با پیچش ها و راه های مختلف خود بازیباز را با خود همراه میکند . شخصیت کول کاملا توسط بازیباز با انتخاب هایش رقم میخورد و شخصیت های جدیدی نیز به بازی اضافه شده که نیکس و کویی نام دارند و هرکدام با توجه به اعمال شما ، بازیباز را در ماموریت هایش کمک میکنند . اگر شخصیت مثبت را برای کول در نظر گرفتید کویی با شما خواهد بود و قدرت یخ را برای شا به ارمغان می اورد اما اگر ان روی شخصیت را انتخاب کردید نیکس با شما همراه شده و قدرت اتش را به شما هدیه میدهد . زک دوست قدیمی و بی وفای ! کول در قسمت اول نیز او را یاری میدهد و تاثیر بسیار مهمی در داستان بازی دارد . در کل شخصیت ها همه عالی کار شده اند و کاملا هماهنگ با روحیه خودشان نظراتشان را به بازیباز اعلام میکنند . در کل داستان بازی به اندازه کافی پرداخته شده و یک داستان هیجان انگیز را رقم میزند .



گرافیک بازی چه از لحاظ هنری و چه از لحاظ فنی نسبت به نسخه اول پیشرفت بسیاری کرده بافت ها زنده تر شده اند و انیمیشن های شخصیت ها خشکی عنوان قبل را ندارند اما هنوز هم کمی خشک بنظر میرسند . همان طور که گفتیم کول پس از نابودی شهر امپایر سیتی به New Marais مهاجرت کرده و در نتیجه بازیباز در این قسمت با محیطی کاملا متفاوت تر از قسمت اول روبرو خواهد شد . شهر مذکور یک شهر ساحلی هست در نتیجه معماری ساختمان های ان و همچنین فضای کلی شهر کاملا به شهر های ساحلی و جزیره ایی شبیه است . شهر کاملا نورانی و جذاب طراحی شده و بازی را میتوان جز بهترین طراحی های هنری این نسل دانست اب و هوای این شهر کاملا با امپایر سیتی بدلیل ساحلی بودن متفاوت است در نتیجه کول نمیتواند با همان لباس های خود وارد این شهر شد زیرا این شهر گرم تز از شهر امپایر سیتی هست و از نظر جغرافیای با یکدیگر متمایزهستند و مردمان این شهر دارای فرهنگ و طرز لباس پوشیدن متفاوتی هستند . کول نیز برای اینکه از گرما در کاپشن قدیمی خود نمیرد ! باید لباسی هماهنگ با اب و هوای شهر بپوشد لباسی استین کوتاه و خنک و پارچه ایی تا اب و هوای گرم New marais او را اذیت نکند . حقیقتا انیمیشن کول نسبت به شماره اول متحول شده و کاملا تکنیکی تر شده و حتی با کمی دقت میتوان جوش ها و خال های او را بر روی صورتش دید که واقعا شگفت انگیز است حرکت لب و دهان اون نسبت به شماره اول که یک فاجعه بود پیشرفت بسیاری کرده و کاملا با حرف زدن های او هماهنگ است حال او راحت تر از دیوار ها و ساختمان های New Marais بالا میرود و ان حس خشک شماره اول را ندارد و لذت بردن از پارکور بازی را دو چندان کرده . شخصیت های دیگر هم به مانند کول طراحی بسیار خوبی دارند اما هیچکدان به خوبی کول طراحی نشده اند اما زک زا میتوان نزدیک به کول دانست . همان طور که گفتم بافت ها زنده تر شده و چند ضلعی ها نیز نسبت به شماره اول کاملا تعدادشان بیشتر شده و جزییات در محیط بازی بیداد میکنند . انفجار ها سهمگین تر و همچنین نور پردازی کاملا بهینه شده و حس یک انفجار نابود کننده را میدهد . منابع نوری در بازی افزایش پیدا کرده و حتی یک انفجار یا نیروی الکترسیته ایی که از دستان کول ساطع میشود خود یک منبع نوری برای بازی است . سایه های کاملا پویا شده و با منباع نوری که بیان شد کاملا هماهنگ است و بازی را بس زیباتر و طبیعی تر جلوه میدهد . هنوز هم به مانند قبل میان پرده ها توسط کامیک بوک ها روایت میشود در ان این قسمت زیباتر شده و کاملا حس یک کامیک بوک را به بازیباز میدهد .
گرافیک فنی و هنری بازی را میتوان جز بهترین های این نسل و سال 2011 دانست و بازیباز را از همه نظر متعجب و سوپرایز خواهد کرد زیرا واقعا جهشی عظیم مانند سری بازی انچارتد نسبت به شماره اول خود کرده و این جای تحسین برای سازندگان دارد .



صداگذاری بر روی شخصیت ها عالی کار شده و کاملا شخصیت ها را زنده کرده اما متاسفانه صداگذاری برای اشیا و اجسامی که کول بر روی انها میدود یا راه میرود به خوبی صورت نگرفته و حس خوبی به بازیباز نمیدهد به مانند اینکه کول اصلا وزنی ندارد یا با پی لخت بر روی زمین میدود همچنین صداگذاری بر روی اشیا شکسته شده و انفجار ها نیز راضی کننده و قابل قبول نیست و ان حس یک انفجار یا شکسته شدن را نمیدهد که از این حیث جای تاسف دارد . اما از این بخش که بگذریم به دوبله و صداگذاری بر روی شخصیت های متفاوت میرسیم که واقعا شگفت انگیز انجام شده و دوبلور ها کاملا کار خود را به خوبی و حرفه ایی انجام داده اند . همان طور که میدانید دوبلور کول در این قسمت عوض شده و به شخصه هنگام اعلام این خبر کاملا ناراحت و نگران شدم اما حالا کاملا راضی هستم زیرا دوبلور جدید کول واقعا توانسته احساسات و شخصیت کول را ادا کند و واقعا عالی کار کرده . دیگر شخصیت های نیز بخصوص زک عالی صداگذاری شده اند . موسیقی نیز در بازی واقعا شگفت انگیز است و کاملا جایگاه خود را در بازی میداند مثلا در مواقع مبارزه کاملا موسیقی حسی هیجانی و هیپ هاپ به خود میگرد و لذت مبارزات را دو چندان میکند و در مواقعی که کول بیکار است و در شهر میچرخد یک موسیقی ارام و دل نواز پخش میشود که کاملا با جو محیط برابری میکند .
در کل این بخش نیز عالی کار شده و حسی شگفت انگیز و دل ربا دارد اما همان طور که در بالا گفتم ضعف هایی هم دارد که میتوان بخاطر نکات مثبت فراوان ان از انها چشم پوشی کرد .


نوبتی هم که باشد نوبت به بخش گیم پلی است که بازیباز را به سفری شگفت انگیز و هیجان انگیز میبرد و بازیباز را در خودش غرق میکند . مبارزات تن به تن به لطف Amp که توسط زک ساخته شده عمق بسیار زیادی پیدا کرده و حالا دارای چند ضربه های متفاوتی از کول هستیم حتی میتوان با کول چند ضربه هایی طولانی بر روی چند دشمن زد که با کند شدن بازی واقعا حس سینمایی مبارزات را دوچندان میکند . پس زدن چند ضربه ها کول یک فینیشر به تمام معنا بر روی دشمنان میزند که کار دشمنان را یکسره میکند . تمام این قابلیت ها را میتوان اپدیت کرد و چند ضربه های متفاوتی خریداری کرد . کول هنوز قابلیت های کنترل الکترسیته خود را دارد که در این شماره هیجان انگیز ترد شده . کول در اوایل بازی و اواسط بازی قابلیت های متفاوتی بدست می اورد که واقعا حس مبارزات و عمق مبارزات را دو چندان میکند . هنوز هم قابلیت های شلکیک گلولهای الکترسیته و نارنجک های الکترسیته در بازی وجود دارد واقعا عق انها کاملا زیاد است . بازیباز میتواند قابلیت های جدید برای خود باز کند اما در ابتدا باید قفل انها را بشکند . این قابلیت جدید اضافه شده به گیم پلی بازی را جالب تر کرده و شکستن این قفل ها برای باز کردن قابلیت ها به این صورت است که بازیباز باید با استفاده از قدرت های قبلی خود تعدادی دشمن را از بین ببرد تا ین قفل ها باز شود یا تعدادی مراحل جانبی را انجام دهد تا این قفل ها بشکند. حرف از ماموریت های جانبی شد که واقا تعدادشان در بازی افزایش پیدا کرده و کاملا همسو با ماموریت های اصلی است و بخاطر همین بازیبازان دوست دارند همه انها را انجام دهند . انجام این ماموریت ها میتواند قابلیت های جدید برای کول باز کند که همین عمل باعث میشود اکثر بازیباز ها ان را انجام دهند . تنوع این مراحل هم نه خوب است و نه خسته کننده ولی اکثرا به یک چیز محدود میشوند ولی زیاد هم تکراری نیستند و تنوع انها قابل قبول است ( هرچه باشد بهتر از نسخه اول کار شده اند ! ) . بازی هنوز هم یک بازی open-world است . محیط ها بزرگتر شده و ماموریت ها نیز کاملا در تمام نقشه پخش شده اند .
همان طور که گفتیم کول میتواند با توجه به اعمال خود در بازی که توسط سیستم کارما کنترل میشود یکی از دو قدرت جدید را برای خود باز کند . اگر کول را به یک ضد قهرمان تبدیل کنی او قدرت اتش راهم کنترل میکند اما اگز او را به یک سوپر قهرمان تبدیل کنید قدرت یخ را از کویی به ارث میبرید . سیستم کارما کمی بچه گانه کار شده و تمام تصمیمات بازی ره به خوب و بد تبدیل کرده که زیاد جالب نیست و باید تصمیمات خاکستری یا میانه رو هم در بازی جد داشت تا عمق سیستم کارما زیاد تر و جالب تر شود که امیدواریم در قسمت بعد بازی این قابلیت اضافه شود . در کا گیم پلی سرگرم کننده و هیجان انگیز طراحی شده و مدت زمان طولانی بازیباز را در خود غرق میکند و تا اخر بازی هیجان انگیز و شگفت انگیز باقی میماند . بخش جدیدی که به بازی اضافه شده ، بخش ساختن مراحل است که میتوان مانند بازی little big planet ( اما در ابعادکوچکتر ) مراحل ساخته شده خود را با در اینترنت و با دوستان خود در اشتراک بگذارید . ین بخش تنوع مراحل را بالا برده و لذت بردن از بازی را طولانی تر کرده .



در کل قسمت دوم inFamous نسبت به عنوان اول خود پیشرفت بسیار زیادی کرده و جهشی بسیار بزرگ را انجام داده اما بازی خالی از مشکلات هم و حتی برخی مشکلات هم دارد که گذر از ان اسان نیست و کاری نشدنی است اما مهم این است که نکات مثبت بازی کاملا نکات بازی رو پوشانده و اجازه خودنمایی به انان نمیدهد . متاسفانه جو عجیبی که در سایت ها و مجلات بوجود امده باعث شده بازی امتیازاتی که در خور ان است دریافت نکند که البته این امتیازات اصلا مهم نیست ، مهم تجربه ایی است که بازیباز از بازی کسب میکند تجربه ایی که بس شگفت انگیز و فوقالعاده است و کمتر بازی میتواند ان را به شما هدیه دهد . پس خود را باری مبارزه با The Beast اماده کنید .




داستان : 8.5
گرافیک : 9
گیم پلی : 9
صداگذاری : 8
جذابیت : 9
ارزش : 9
امتیاز فنی : 8.7

حمید بازدید : 100 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)
این هم مقایسه گرافیکی بازی های



خوب امروز به مقایسه گرافیکی این دو باز می پردازیم مقایسه در قسمت های مختلف انجام می شود


طبق گفته صاحب نظران EA برای این که بتواند یک شوتر اول شخص بسیار زیبا بسازد تا رقیب دیرینه خود IW از میدان میدان بدر کند و گفت می شود که این سری COD باعث شکست IW از لحاظ گرافیکی بود ولی خوب ما منتظر انتشار بازی هستیم تا ببینیم که کدام یک برنده می شود


مقایسه در دویدن




مقایسه در طراحی خودرو ها




مقایسه فضا بازی




مقایسه اسلحه ها




مقایسه طراحی شخصیت ها


تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 540
  • بازدید کلی : 19,746
  • کدهای اختصاصی
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    با كلیك بر روى +1 در رزبلاگ محبوب كنید
    Susa Web Tools
    SusaWebTools