loading...
بازیخورها
آخرین ارسال های انجمن
حمید بازدید : 83 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)
Ninja Gaiden 3

[تصویر: ngi-a.jpg]
  • مقدمه :
تاریخچه بازی های Ninja Gaiden به سال 1988 که اولین قسمت از آن برای کنسول NES ( میکرو ) منتشر شد برمیگردد. این سری بازی به خاطر گیم پلی خاص خود که مبتنی بر اکشن - پلتفرمینگ بود و نیز موزیک های جذاب و گیرا و همچنین به عنوان اولین بازی که از میان پرده های سینمایی برای روایت داستان خود استفاده میکرد، شهرت بسیاری را بر روی کنسول های 8 بیتی آن دوره کسب کرد. این بازی در قالب یک سه گانه اصلی بر روی کنسول NES منتشر شده و بعد از آن اقدام به پورت کردن نسخه های بازی بر روی دیگر کنسول ها مانند SNES و Sega Genesis کردند. تا اینکه در سال 2004 شروع جدیدی برای این سری بازی رقم خورد و اولین قسمتِ آن به صورت اکشنی سه بعدی بر روی کنسول نخست ماکروسافت ( Xbox ) منتشر گردید... از جمله مواردی که بازی های Ninja Gaiden به خاطر آن معروف هستند میتوان به درجه سختی بسیار بالای آنها اشاره کرد.
جدید ترین قسمت از این مجموعه با نام Ninja Gaiden 3 توسط شرکت Team Ninja در حال ساخت بوده و قرار است تا در فوریه 2012 منتشر گردد. این بازی به اکتشاف بیشتر بر روی جنبه های انسانی Ryu ، در حالی که به حوزه ای جهنمی سقوط میکند، خواهد پرداخت. در عین حال اخیرا مشخص شده که از درجه سختی این بازی جهت رفاه بازیکنان مبتدی، هرگز کاسته نخواهد شد !

[تصویر: ngi-b.jpg]
  • Ryu Hayabusa :
شخصیت اصلی بازی با نام ریـو هایـبیوسا، یک نینجا بوده و رهبر خاندان Dragon Ninja میباشد. او دارای گِـرِه هایی روحانی، فیزیکی و جادویی با اژدها های باستانی ژاپن است. ریـو پسرِ Joe Hayabusa بوده و در حال حاضر وارثِ اجداد اژدها و نیز نگاه دار شمشیر اسطوره ایِ اژدها میباشد. هرچند که پدر او میبایست نگاه دار این شمشیر میـبود ولی به دلیل شجاعت و دلیری ریـو ، در اوایل جوانی این وظیفه را به او سپرد. ریـو 21 ساله است و هرچند به عنوان انسانی عادی ظاهر میشود، اما او به طور کامل انسان نیست. از آنجایی که اجداد وی خون خود را از نوعی خدای شیطانی گرفته اند، او نیز مستعد این سرایت بوده و به همین علت میتواند به حالاتی شیطانی تغییر کند.
  • داستان و گرافیک :
از جمله موضوعات محوری در این شماره از بازی، عواقب و دردهای سنگینِ ناشی از آدمکشی است. گذشته Ryu از طریق فلش بک هایی به نمایش درآمده و گناه حاصل از کارهای او که اکثرا قتل و کشتن انسان ها بوده در قالب دستی نفرین شده و پر از رگ های خونی ظاهر شده است. داستان بازی حول همین دستِ راست و نفرین شده Ryu Hayabusa خواهد بود. در طول دمویی از گیم پلی بازی در نمایشگاه E3 مشخص شد که Ryu تقاضایی را از نیروی دفاعی ژاپن دریافت میکند. سپس به لندن فرستاده شده و در آنجا به مبارزه با تروریست ها و موجوداتِ عجیب می پردازد.

از لحاظ جلوه های تصویری بازی به نسبت قسمت های قبلی خون آلودتر خواهد بود و جهت افزایش هر چه بیشتر این ویژگی، برخی ضربه ها باعث به وجود آمدن زووم نمایشی دوربین و آهسته شدن تصویر خواهند شد. پس از آن ، در حالی که مشغول تماشای برش شمشیر خود درون بدن دشمنان هستید، میتوانید دکمه مربع را زده تا فشار بیشتری را وارد کرده و کاملا دشمن را از وسط به دو نیم کنید. دیدن صحنه های ناله و خون های شدید دشمنان بر روی زمین در پایان هر نبرد جلوه خشن و زیبایی را به شخصیت Ryu بخشیده است.

[تصویر: ngi-c.jpg]
  • گیم پلی :
درون بازی شاهد نوآوری و تغییراتی خواهید بود. ویژگی جدید Kunai Climb بـه Ryu این توانایی را میدهد تا با استفاده از چاقوهای خود از نوعی دیوار بالا رفته و سپس دشمنان را از همان بالا مورد حمله قرار دهد. در موقعیت ها دیگر بازیکن میتواند به صورت مخفیانه خود را به پشت دشمن رسانده و توسط حمله ای تک ضربه ای او را از پای درآورد.
اکنون دشمنان در حین مبارزه با Ryu صحبت میکنند و نیز تقاضای پشتیبانی و یا محاصره کردن شما را میدهند. بر خلاف قسمت های قبل شما نمیتوانید دشمنان را خلع عضو کرده و یا سرشان را از بدن جدا کنید. این بار دشمن های بازی به راحتی شکست نمیخورند و نیز در هنگام مرگ جیغ بلندی را به نشانه دردی که میکشند سر خواهند داد.
حرکت سریع ریـو، یا همان Dash دیگر وجود نداشته و با حرکت لیز خوردن جانشین شده است که از آن برای ضربه زدن به دشمن ها و نیز ورود به مکان های کوچک استفاده میشود. تکنیک نهایی نیز به دست راستِ درخشان ریـو تغییر فُـرم داده است. وقتی که او تعداد خاصی از دشمنان را میکشد دست راست او به رنگ قرمز درخشان درآمده و در این حالت بازیکن میتواند به حالت Ultimate Technique تغییر فُـرم داده و اقدام به جذب اجساد دشمنان در نزدیکی خود کند، سپس ضربه ای سهمگین را فرود آورده که تعداد بسیاری از دشمنان را در محیط اطراف خود به کام مرگ خواهد برد. برخلاف قسمت های قبل، HUD بازی در زمانی که دشمنان در نزدیکی شما باشند ظاهر شده و در نبود آنها محو میشود.
فروشگاه Muramasa که ریـو در آنجا اقدام به خرید آیتم ها و یا ارتقای سلاح های خود میکرد، دیگر درون بازی حظور نداشته و سلاح های او به مرور زمان آپگرید خواهند شد. همچنین مجسمه های اژدها که از آن جهت ذخیره و بازیابی سلامتی استفاده میشد از بازی حذف شده اند. البته مورد دوم با نمونه جدیدی جایگزین شده است که در آن عقابی بر روی دست چپ شما فرود آمده و در آن لحظه میتوانید اقدام به ذخیره بازی کنید.
ساختار بازی مملو از سِـت پـیس های مختلف خواهد بود و به نظر میرسد از صحنه های مبتنی بر فشردن سریع دکمه ها QTE استفاده زیادی شده باشد که در نتیجه به خسته کننده بودن آن انجامیده است... در عین حال بر اساس مصاحبه ای که با رهبر تیم توسعه بازی شده، بازی دارای دو مُـد رقابتی و همکاری در بخش مولتی پلیر خود میباشد و هر مُـد از 8 بازیکن پشتیبانی میکند.

[تصویر: ngi-d.jpg]

و سخن آخر اینکه انتشار این بازی محبوب بر عهده Tecmo Koei خواهد بود و در اوایل سال 2012 بر روی کنسول های PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر میگردد. البته نسخه ای پورت شده از بازی نیز با نام Ninja Gaiden 3: Razor's Edge برای کنسول Wii U در حال ساخت میباشد که در آن از کنترل های صفحه لمسی در کنار کنترل عادی استفاده خواهد شد. 

 

برچسب ها Ninja Gaiden 3 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 550
  • بازدید کلی : 19,756
  • کدهای اختصاصی
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    با كلیك بر روى +1 در رزبلاگ محبوب كنید
    Susa Web Tools
    SusaWebTools