loading...
بازیخورها
آخرین ارسال های انجمن
حمید بازدید : 87 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)

http://i.neoseeker.com/boxshots/R2FtZXMvWGJveF8zNjAvUmFjaW5nL0Nhcg==/f1_2011_frontcover_large_9Knk1UHtAdvGGXo.jpg

 

بازی F1 2010 برای Codemasters نتایج خوبی داشت. در خاورمیانه دومین بازی پر فروش ورزشی بود و در اروپا هم خیلی خوب عمل کرد. بازی در جدول فروش هفتگی، بسیار درخشانی ظاهر شد و به سرگرمی اصلی طرفداران سری مسابقات F1 تبدیل شد. داستان جالبی پشت این موفقیت وجود دارد. استودیوی Codemasters Birmingham یک استودیوی تازه تأسیس بود که هدف آن خلق بهترین بازی های مسابقه ای در بازار بود. آن ها سراغ سبکی رفتند که سال ها بود توجه خاصی به آن نمی شد و به همین دلیل تیم تازه تأسیس سراغ سری مسابقات F1 رفتند. F1 2010 اصول را خیلی خوب رعایت کرد و مسابقه ای با جزئیات و با کیفیت ارائه کرد و با شعار ”Be the Driver, Live the Life” سعی کرد که به مسابقات حس و حالی دیگر بدهد و کمی درام به آن اضافه کند.

 

استفن هود (Stephen Hood) طراح ارشد بازی می گوید: "فکر می کنم که ما برای نسخه اول خیلی بلند پرواز بودیم و Be the Driver, Live the Life مسئولیت بزرگی بود، ولی ما باید آن کار را انجام می دادیم تا به همه بگوییم که کاری جدید و متفاوت می کنیم و فقط یک بازی مسابقه ای F1 دیگر نیستیم." F1 2010 با وجود تمام سختی های آن یک مرحله اکتشافی برای سازندگان بود و در حقیقت آن ها با این بازی خود را ارزیابی کردند و نقاط قوت و ضعف خود را شناختند. هود می گوید: "بیشتر کار اولیه ما در زمینه تکنولوژی بود. در سری قبل، ما سعی می کردیم بازی را سرهم کنیم و ساختار آن را تشکیل دهیم و با F1 2011 می خواهیم کاری که واقعاً دوست داریم با بازی انجام دهیم را امکان پذیر کنیم."

 

به نظر می رسد که بیشتر اعضای تیم Codemasters Birmingham دوست دارند که ایده های اصلی بازی قبل را بازبینی کرده و آن را دوباره تعریف کنند که بنا به بد نبودن این ایده ها در نسخه قبل، به نظر کار درستی را انجام می دهند. Be the Driver, Live the Life هنوز هم وجود دارد و خیلی تغییرات در آن اجرا شده و بسیار بهینه تر از قبل کار شده است. حس درام در یک مسابقه F1 در این بازی خیلی خوب پرداخته شده که اینبار انیمیشن های بیشتری قبل و بعد از مسابقه در آن وجود خواهند داشت. جدا از زمین ها و جاده ها، اینبار پیست های تمرینی از F1 2010 و DiRT 2 به این بازی بازگشته اند و همانند قبل شما از دید اول-شخص اتاق جدایی برای خود دارید که می توانید ایمیل ها و اخبار را چک کنید و متوجه شوید که واکنش دیگران نسبت به مسابقات شما چه هست.

 

شعار اینبار F1 2011 طولانی تر و البته کامل تر از قبل است. Be the Driver, Live the Life, Go Compete نشان می دهد که سازندگان هنوز به نکات موفق قبل پایبند هستند و مضامین بیشتری هم به این شماره اضافه کرده اند و حال F1 2011 زمینه های بیشتری را پوشش می دهد. بخش چندنفره بازی اینبار خیلی جدی تر گرفته شده و برای اولین بار Split-Screen هم در بازی وجود دارد که می توانید در آن به صورت Co-Op بازی کنید. بخش آنلاین بازی خیلی قوی تر شده و با توجه به اینکه بخش چندنفره F1 2010 هنوز هم باقی مانده، این موضوع خیلی مهم جلوه می کند. اینبار این بخش قوی تر و چالش برانگیزتر شده است.

 

 

بخش مکانیک بازی همچنان وجود دارد و اینبار خیلی بهتر کار شده است. شما باید ماشین خود را قبل از هر مسابقه (خصوصاً مسابقه های طولانی مثل زمین های موناکو) از نظر مکانیکی آماده کنید تا با مشکلی روبرو نشوید. اشتباهات شما در این بخش در طول مسابقه می تواند به عملکرد شما صدمه بزند، پس باید خیلی با فکر کار خود را انجام دهید. شما یک مکانیک در طول هر بخش دارید که اگر ماشین شما در جایی ضعف داشته باشد، به شما اعلام می کند که مبنی بر این که زمین مسابقه بعدی به چه شکل است، این کار را انجام دهید. این اشارات می تواند برای شما قبل از مسابقه و سرانجام در طول رانندگی خیلی مفید باشد.

 

هندلینگ بازی اینبار روان تر شده و ماشین ها در عین واقعی تر شدن، از نظر هندلینگ خیلی راحت تر کنترل می شوند. هود می گوید: "بعضی وقت ها ماشین ها خیلی سریع می رفتند. مشکلی که F1 2010 با آن روبرو بود، این بود که ماشین ها خیلی سریع بودند و همین موضوع گاه مشکلاتی در ترمز کردن ایجاد می کرد. اینبار در 2011 می خواهیم ماشین ها را خیلی بالانس تر بکنیم که این امر با دانش خودتان میسر خواهد بود." کنترل ماشین ها خیلی سریع تر عمل خواهد کرد و فیزیک وزنی آن ها هم اصلاح خواهد شد. سازندگان سعی می کنند رفتارهای کاملاً شبیه سازی شده ای برای سایر بخش های ماشین از جمله تایرها طراحی کنند که سرانجام وقتی در کنار هم قرار می گیرند و کار می کنند، کاملاً کارآمد جلوه کنند.

 

بازی طوری طراحی شده که دوباره سالی پر نعمت را، چه برای Codemasters و چه برای ورزش F1 به ارمغان بیاورد. اگر F1 2010 یک سری مشکلات داشت، F1 2011 با رفع این موارد، قصد دارد در کنار بزرگان سبک مسابقه ای قرار بگیرد. این بازی سال پیش در برابر Gran Turismo 5 قرار گرفت و شانه به شانه آن بازی از نظر امتیاز حرکت کرد. اینبار آن ها با Forza Motorsport 4 روبرو هستند. هود می گوید: "من سری Forza را دوست دارم، ولی فکر می کنم رفتن به سمت Kinect باعث شود که آن ها از هسته اصلی خود جدا شوند. در مورد قابلیت های جدید، مطمئن نیستم و به نظر آن ها زیاد در مورد این قابلیت ها چیزی نمی گویند. ما همیشه گفته ایم که در کنار Forza و Gran Turismo باید F1 هم داشته باشیم، ولی در حال حاضر فکر می کنم بتوانیم شکستشان بدهیم."

 

 

 

برچسب ها F1 2010 , فرمول ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 543
  • بازدید کلی : 19,749
  • کدهای اختصاصی
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    با كلیك بر روى +1 در رزبلاگ محبوب كنید
    Susa Web Tools
    SusaWebTools