loading...
بازیخورها
آخرین ارسال های انجمن
حمید بازدید : 228 پنجشنبه 14 مهر 1390 نظرات (0)

مشخصات
ناشر:Activision
سازنده:Radical Entertainment
سبک:action adventure
Engine:Titanium
درجه سنی:M
سیستم ها:PS3,X360 و PC
-----------------------------------
نمرات
گیم پلی:9
گرافیک:7/5
صداگذاری:8
موسیقی:7/8
داستان:8/3
نمره ی کل:8/2
-----------------------------------
مقدمه:شروعی تازه برای قهرمانان!
تا به حال به بازی در مورد قهرمانان فکر کرده اید که در آن بتوانید هم انسان های بی گناه را بکشید هم دشمنانتان را؟تا به حال حسرت یک بازی ابرقهرمانی را داشته اید که از گرافیک خوبی برخوردار باشد و همچنین گیم پلی در گیر کننده اش شما را پای تلویزیون میخکوب کند؟اگر تا به امروز انتظار همچین بازی را میکشیدید باید بگویم با عرضه بازی prototype انتظارتان به پایان رسیده است و این همان بازی است که میخواهید.در این بازی همه چیز دست شماست.میخواهید خوب باشید یا بد؟میخواهید مردم را بکشید یا سربازان را؟
گیم پلی:تکراری اما درگیر کننده!
در نگاه اول گیم پلی prototype شما رو مجذوب خود میکند طوری که میخواهید تلویزیون را گاز بگیرید!اما همین که نیم ساعت از بازی میگذرد خمیازه میکشید و میخواهید دستگاه را خاموش کنید.ولی چه چیزی باعث میشود شما نیم ساعت دیگر هم پای بازی بنشینید؟همان ازادی در پیش بردن بازی,پریدن از روی ساختمان های بلند و فرود های مهیج و حتی پرواز در مراحل بالاتر دلایل همان میخکوب شدن است که گفتم!
حال چه چیزی باعث میشود شما از گیم پلی بازی خسته شوید و میلی به ادامه ی بازی نداشته باشید؟مطمئنا یکی از مهمترین و شاید هم مهمترین دلیلش این باشد که فضا در هنگام مبارزه با دشمنان زیادی تکراری و شلوغ میشود و شما در آن لحظه دوست دارید به بالای یکی از خانه ها بروید و کمی ارامش داشته باشید!
نواوری های بازی بسیار زیاد و چشمگیر هست.یکی از این نواوری ها که قابل توجه بسیاری از بازیکنان هم هست,consume کردن(بلعیدن)دشمنان است که شما با استفاده از این قابلیت میتوانید خود را شبیه آن ها کنید.همچنین این قابلیت در رد کردن ماموریت ها بسیار کارایی دارد .میتوانید خود را شبیه 1 سرباز کنید تا دیگر کسی دنبال شما نباشد و یا میتوانید مردم شهر را consume کنید(ازادی هایی که میگفتم همین ها هستند)و شبیه ان ها شوید!
دید شما نسبت به محیط کمی ازار دهنده است ولی خدارو شکر مثل بعضی بازی ها غیر قابل تحمل نیست!کنترل الکس(کاراکتر اصلی بازی) نیز زیاد خوب از اب در نیامده .ولی کنترل او هنگام پرواز و بالا رفتن از یک ساختمان بسیار لذت بخش است.طرز دویدن کاراکتر های بازی واقعا مضحک است(البته استیل دویدن الکس کمی بهتر است!)
در این بازی با حمع کردن EP (که حکم پول در gta را دارند) میتوانید به توانایی های خود بیفزایید.توانایی مثل پرواز کردن(البته نه پرواز دائمی!)و پرش های مرتفع تر.
طراحی ماموریت های بازی کمی خسته کننده هستند(البته نه به اندازه ی assassin's creed)و بعد از رفتن دو سه ماموریت دلتان میخواهد کمی در شهر چرخ بزنید تا رنگ تنوع را ببینید. بعضی از ماموریت ها را میتوانید با مخفی کاری به پایان برسانید که البته خیلی بهتر است و دیگر شاهد شلیک 2 تانک و 3 هلیکوپتر و ده ها سرباز به خود نخواهید بود!خدا نکند دشمنان از وجود شما مطلع شوند!در این صورت واقعا کار سختی پیش رو دارید.یکی از راه هایی که میتوان از دست دشمنان خلاص شد,تبدیل شدن به کسانی که ان ها را consume کرده اید در جایی خلوت است.
در prototype تصمیم با شماست که دشمنانتان را چگونه به قتل برسانید!میتوانید آن هارا ببلعید(consume) یا با استفاده از دست هایتان اون را به 2 تکه تبدیل کنید !متاسفانه مبارزه های تن به تن خوب طراحی نشده اند و همین باعث مشود شما دشمنانتان را با استفاده از هر روشی به غیر از مشت و لگد بکشید!ولی از بین بردن وسایل نقلیه مخصوصا تانک به وسیله ی گرز هیجان زیادی دارد و به قولی ادم را جوگیر میکند!
به طور کلی بازی گیم پلی سریع و خلاقانه ای دارد ولی به دلیل تکراری بودن کمی از امتیازش کاسته میشود.
گرافیک:کمی عقب تر از نسل حاضر.
قبول دارم گرافیک prototype از (بعضی) جهات قابل مقایسه با بازی های نسل حاضر(همچون گیرز2 و کرایسیس)نیست ولی خیلی ها که قصد کوباندن این بازی را دارند از مزایای گرافیک این بازی 2 جمله هم نمیگویند !برای مثال طراحی بافت های صورت بازیکن و تکسچر ها بسیار خوب و قابل قبول است.
ولی متاسفانه سازندگان اصلا روی افکت آتش و دود اصلا کار نکرده اند و طراحی آن ها بر میگردد به دوران عصر حجر و ماقبل آن!من واقعا تعجب کردم وقتی دیدم در همچین بازی که سراسر خون و آتش است اینچنین افکت های ابتدایی در نطر گرفته شده است!
مطمئنا هنگامی که در حال بازی کردن gta iv بودید از جزئیات دریا و آب آن بازی خیره میماندید!ولی در این بازی انقدر دریا و آب بازی بد طراحی شده اند که شما قسم میخورید اصلا به پارک شهر با آن دریاچه های مصنوعیش نروید!چیزی به نام بازتاب نور و اجسام در آب هم وجود ندارد!تنها چیزی که در آب وجود دارد رنگ ابیست و بس!
روی رنگ بندی مناطق جنگ خوب کار شده است ولی بیش از حد رنگ قرمز را در این مناطق مشاهده میکنیم که باعث میشود محیط بازی تکراری به نظر برسد.در مورد رنگ بندی دیگر نقاط شهر بهتر است سخن را کوتاه کنم و فقط بگویم زیاد جالب نیست!
بازتاب اجسام روی سطح شیشه ی ساختمان ها به صورت پیش فرض است !برای مثال شما از یک ساختمان که روبرویش پارک شهر قرار دارد بالا میروید ولی در شیشه تصویر 2 ساختمان بلند را میبینید!(در بازی mirror's edge هم همین مسئله وجود داشت).
نور پردازی و طراحی سایه ها قابل تحسین است و یکی از نکات مثبت گرافیک این بازی است.سایه اجسام همراه با تغییر جهت تابش نور,تغییر میکند و پر جزییات طراحی شده است.
صداگذاری و موسیقی:خشن همراه با پیاز داغ فراوان!
تم جنگی موسیقی این بازی نسبت به بازی های هم سبک خودش(کمیک ها) بهتر است ولی بعد از پنج دقیقه خیلی اعصاب خرد کن میشود و اینجاست که اگر در ماموریت شکست بخورید خون جلوی چشمانتان را میگیرد!پس بهتر است بعد از اینکه دو سه بار در یک ماموریت شکست خوردید دیگر موسیقی بازی را گوش نکنید تا تعداد باخت هایتان به 10 نرسد!البته منظور من از اعصاب خرد کن بودن موسیقی این بازی,بد بودن آن نیست!فقط به دلیل اینکه ریتمی یک نواخت دارد باعث سرگیجه میشود!
موسیقی بازی در مناطق دیگر خوب است(البته بعضی مواقع اصلا صدایی به گوش نمیرسد!)
صداگذاری شخصیت های بازی خوب است ولی خیلی بهتر از این میتوانست باشد.حد اقل خدارا شکر میکنیم مانند بازی های هم سبک خودش(مثل spiderman3) نیست!به شخصه از صدای الکس اصلا خوشم نیامد و این یکی از دلایلی بود که نتوانستم با این شخصیت رابطه ای برقرار کنم.صدای گلوله ی اسلحه ها و همچنین شلیک تانک و هواپیما هم کمی تا قسمتی اعصاب خرد کن است!(مخصوصا صدای شلیک تانک ها!).
هنگامی که در خیابان مردم با جیغ و داد فرار میکنند خود به خود هیجان خاصی به بازیکن دست میدهد که باعث میشود مردم را با چنگال های دست الکس خرد کند!
هنگامی که با الکس از یک ساختمان شیشه ای بالا میرفتم (!) متوجه شدم اصلا شکستن شیشه ها صدا ندارد و این امر کمی تو ذوق میزند چرا که اصلا طبیعی نیست وقتی شما ببینید شیشه زیر پای شما میشکند ولی اصلا صدا ندارد!
صدای ضربات شما بر روی دشمنان خوب است.
هنگامی که کاراکتری در حال صحبت کردن میباشد کلماتی که میگوید با حرکت لب و دهن او(البته در بعضی مواقع)مغایرت دارد.
موسیقی و صداگذاری بازی خدارو شکر یک سرو گردن از دیگر بازی هایی که از کمیک ها ساخته شده اند بالاتر میباشد و همین میتواند یکی از محسنات بزرگ این بازی باشد.
داستان:همان قضیه ی همیشگی با عمق بیشتر!
داستان بازی در مورد گندکاری دوباره ی ارتش امریکاست و اینکه آن ها با اشتباهی باعث شده اند موجوداتی به نام جهش یافتگان(mutant) از ویروسی که آن ها ساخته اند بوجود بیایند.
قبول دارم هسته ی اصلی داستان این بازی کمی تکراری است ولی سازندگان با مهارت خاصی کاری کرده اند که زیاد رنگ و بوی تقلید ندهد و چیزی نوآورانه به حساب بیاید.
در این بازی در اوایل اصلا نمیدانید چه کسی هستید!فقط دمویی میبینید از اینکه الکس در حال فرار از یک سرد خانه است.ولی همین طور که در بازی پیش میروید چیز های بیشتری دستگیرتان میشود که این خود باعث میشود بازیکن از کمی یک نواخت بودن ماموریت های بازی چشم پوشی کند و بازی را پیش ببرد که این یکی از نقاط قوت داستان این بازیست.
بر روی شخصیت پردازی اصلا خوب کار نشده و همین مسئله باعث میشود بازیکن با کاراکتر های بازی ارتباط بر قرار نکند و همچنین چهره ی همیشه خشک و بی روح الکس و صداگذاری او(که در بالا توضیح دادم) اصلا برای بازیکنان دلنشین نیست و بهتر بود کمی او را به بازیکنان نزدیک تر میکردند.
الکس برای پاسخ سوالات خود اقدام به consume کردن دشمنان میکند و چیز هایی که در حافظه آن ها گنجانده شده بود را بدست میاورد.همچنین او میتواند برای بالا بردن health خود دشمنان و همچنین مردم را ببلعد.
دشمنان شما در بازی 3 گروه هستند:
1-darkwatch:آن ها مامور از بین بردن جهش یافتگان و کسانی هستند که به ویروس الوده شده اند!در صورتی که به هویت الکس پی ببرند نبرد سختی با آن ها خواهد داشت!
2-جهش یافتگان(mutant):آن ها موجودات بوجود امده از ویروس هستند که با بلک واچ ها میجنگند.ان ها سرسخت ترین دشمنان الکس میباشند و باعث بوجود امدن گروه سوم میشوند:
3-زامبی ها:زیاد سخت جان نیستند و در بیست ثانیه میتوانید ده ها زامبی را از بین ببرید.
داستان بازی در عین سادگی پر عمق هست و باعث میشود بازیکن به چالش کشیده شود.فقط امکان دارد به دلیل طرز بد روایت داستان کمی خسته کننده به نظر بیاید.

برچسب ها PROTOTYPE ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 554
  • بازدید کلی : 19,760
  • کدهای اختصاصی
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    با كلیك بر روى +1 در رزبلاگ محبوب كنید
    Susa Web Tools
    SusaWebTools