loading...
بازیخورها
آخرین ارسال های انجمن
حمید بازدید : 120 سه شنبه 10 آبان 1390 نظرات (0)

[تصویر: cj0uni9dq5335f5qqj03.jpg]
در دین بودیسم، زمانی که خدایان Kāmadhātu به دنبال عشق و صلح بودند، اسورا به خشم، غرور، جنگ طلبی و بداهه پردازی معروف بود. اسورا در درون کاملا شبیه انسانیست که در روانش زور، خشونت و وسواس حرف اول را می‌زند. وی مترادف جنگ بود و متضاد ارامش. به همین دلیل، اسورا مقام پایینی میان خدایان دارد اما موجودیست فراتر از انسان. دین بودیسم سرشار از افسانه‌های زیبا است که پتانسیل بالایی در زمینه فیلم و بازی‌‌های رایانه‌ای دارد. این بار، استودیو CyberConnect2 به همراه شرکت Capcom در حال کار روی عنوانی هستند که درون مایه آن با چنین موضوعی آمیخته شده است.
تلفیق خشم، انتقام، بودیسم، دنیای مدرن و گیم پلی سریع بازی می‌تواند سالادی خوش‌مزه باشد، اما اگر کمی از این سالاد خوش‌مزه میل کنیم، متوجه می‌شویم که این سالاد شبیه سالاد شیرازی معروف کشور ایران می‌باشد!
[تصویر: sqg8i03in2hx06476nnv.jpg]
داستان بازی، درباره نیمه‌خداییست به نام اسورا که از طرف خدایان به او خیانت شده است. او حالا قصد انتقام دارد و می‌خواهد دخترش را که توسط خدایان دزدیده شده، نجات دهد. بعد از توطئه‌ای که بر علیه اسورا انجام شد، وی به مدت 12 هزار سال در اغمایی سنگین قرار گرفت. اما حالا، وی برگشته و قصد کشتاری جهانی را دارد. با توجه به تریلر های دیده شده، داستان بازی شاخه و شاخک هایی دارد که اصل داستان را که مشابه بازی‌هایی چونGod of War می‌باشد را پوشش داده تا از لودگی و کلیشه‌ای بودن داستان جلوگیری شود.
داستان بازی فقط بر پایه‌ی انتقام نیست زیرا با توجه به تریلرها، نکاتی مجهول به چشم می‌اید که صد در صد نویسنده بازی قصد دارد تا بازیباز را به سوی چنین مهبماتی جلب کند. به عنوان مثال، چرا به اسورا خیانت شد؟ یا ماجرای همسر و دختر وی چیست؟ یا بعد از اینکه اسورا توسط خدایی دیگر نصف می‌شود چه اتفاقاتی خواهد افتاد و ...همه و همه به اصل داستان کمک کرده‌اند تا داستان کلیشه‌ای نباشد. یکی از نکات جالب بازی این است که وقایع آن در یک دنیای مدرن و ماشینی اتفاق می‌افتد و در بازی با محیطی کاملا ماشینی با اسانسور‌ها و در‌های اهنی طرف هستید. این موضوع ، با درون مایه بودیسم تا حدی در تضاد است اما اینجا، فقط هنر سازندگان است که می‌تواند این تضاد را تبدیل به یکی از مزیت های بازی کند.
در تریلر های مشاهده شده، یکی از نکاتی که فوق‌العاده به چشم می‌اید روایت انیمه مانند داستان و گیم پلی می‌باشد که می‌توان نتیجه گرفت با اثار سرشار از تضاد‌ها و اغراق‌های اسیایی رو‌به‌رو هستیم. به عنوان مثال، در نبرد با یکی از خدایان به نام Wyzen، بعد از چند بار شکست خوردن از طرف اسورا، ناگهان آن‌قدر بزرگ میشود که یک انگشت او با قطر زمین یکسان می‌شود. وایزن انگشت خود را با قدرت بسیار به سمت اسورا می‌برد اما اسورا آنقدر به انگشت مشت زده که در نهایت با زدن ضربه‌ نهایی قدرتی از دست اسورا خارج می‌شود که به تمام بدن وایزن سرا‌یت می‌کند و منفجر می‌شود; یا در نبرد انگوس و اروزا روی کره‌ی ماه، دراز شدن شمشیر اگنوس که از کره‌ي ماه هم تجاوز می‌کند به شدت اغراق امیز درست شده اما با این حال طرفداران انیمه را راضی می‌کند. این موضوع برای بعضی‌ها جالب و برای خیلی‌ها می‌تواند مسخره باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت روایت داستان بازی و جو آن مطابق با سلیقه‌ی عمده مردم نیست و فقط طرفداران انیمه و کارتون‌های ژاپنی از آن لذت می‌برند.
[تصویر: mr8cvl9vr78o4daiok7x.jpg]
گیم پلی Asura's Wrath از بازی‌های معروفی مانند God of War، Ninja Gaiden الهام گرفته شده و حتی بعضی مواقع می‌توانید اثاری از Devil May Cry را در گیم پلی ببینید. گیم پلی بازی تقریبا چیز قابل عرضه‌ای ندارد و همه الهام گرفته شده از اثار برتر سیک اکشن سوم شخص می‌باشد. تمام المان‌های اشنا از قبیل Quick Time Event، ضریه‌ی سنگین، ضریه‌ی سبک، تمرکز روی یک دشمن، تیر اندازی و حتی تیراندازی متداوم نیز در بازی مشاهده شده است. منتها تنها نکته‌ای که در گیم‌پلی می‌درخشد سرعت بسیار بالای بازی می‌باشد.
هیچ وقت کسی با مشاهده‌ی سرعت مبارزه‌ی بازی خسته نمی‌شود. همه این عناصر در کنار یک‌دیگر گلچین شده تا بازیکن فقط از گیم‌پلی سریع لذت ببرد. کاسوهیو تسویاچا، تهیه کننده بازی، در این باره گفته است: "ما نمی‌خواهیم بازی‌باز را با کمبو های پیچیده و پوچ درگیر کنیم. تنها هدف ما، درگیر شدن بازیکن از طریق سرعت بالای بازی است که به فکر این که چه کمبویی را بخرد یا کدام را ارتقا دهد نباشد." در تریلر های مشاهده چیزی درباره‌ی ارتقا قدرت‌های اسورا گفته نشده اما دیده شده که اسورا بعضی جاها 2 دست و بعضی جاها نیز 8 دست داشته. به احتمال زیاد بازیکن با پیشرفت در بازی ارتقا پیدا میکند تا از گیم پلی بازی خسته نشود. در قسمت دیگر گیم پلی، Quick Time Event به زیبایی می‌درخشد. همان طور که گفته شده، بازی Asura's Wrath سرشاز از اغراق های شرقی می‌باشد و مسلما"، تلفیق این اغراق ها با Quick Time Event تجربه‌ای جالب و ناب را برای شما به ارمغان می‌اورد. ثانیه با ثانیه بازی باید مواظب Quick Time Event ها باشید تا از تمام فرصت ها برای نابودی دشمن استفاده کنید. در مجموع، این بازی از لحاظ گیم پلی چیزی را برای عرضه ندارد اما یادمان باشد که یک سالاد هر چند از شکل و ترکیبات تازه ساخته شده باشد اما اگر خوشمزه نباشد، محبوب نخواهد شد!
[تصویر: n2lqqszfkjpx0hq9ys1i.jpg]
گرافیک Asura's Wrath کاملا با درون‌مایه بازی مطابقت دارد اما مشکلاتی در گرافیک بازی وجود دارد که ممکن است کنار امدن با آن آسان نباشد. با توجه به تریلرها، گرافیک بازی از نظر هنری زیبا ساخته و پرداخته شده. شخصیت ها برخلاف محیط بازی، به صورت Cell-Shade طراحی شده اند. اگر خوب به هیکل Asuraنگاه کنید، احساس می‌کنید در حال تماشای یک شخصیت نقاشی شده هستید. محیط بازی خوب کار شده و بافت‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما تضاد میان شخصیت‌ها و محیط در بعضی مواقع برای بازیکن احساس پارادوکس ایجاد می‌کند و این موضوع، ممکن است به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. علاوه بر این، محیط های بازی بسیار بی‌روح و مرده هستند. البته این امکان وجود دارد که مرده بودن محیط به داستان بازی مرتبط باشد اما با توجه به تریلر‌ها، محیط ها مرده و خسته کننده هستند. مهم ترین فاکتور در یک بازی لذت بخش، تنوع می‌باشد که Asura's Wrath از این ویژگی برخوردار نیست و سازندگان باید از پتانسیل دین بودیسم استفاده‌های بیشتری ببرند زیرا در افسانه‌های بودیسم، محل‌های افسانه‌ای و مقدس بسیاری وجود دارد که استفاده از آن در چنین بازی میتواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در بازی بگذارد. به عنوان مثال، یکی از دلایل لذت نبردن از گرافیک بازی Vanquish، عدم تنوع محیط در بازی بود و شما تا اخر بازی با یک محیط سفید طرف بودید. با این حال که گرافیک بازی بالا بود، این موضوع تا‌ثیر بسیاری در نمرات بازی گذاشت. شاید گرافیک بازی در بسیاری از جهات خوب و یا حتی عالی باشد، اما وجود مشکلاتی که ممکن در آینده حل شود باعث شده تا گرافیک بازی عالی نباشد.
تا به حال چیز خاصی در‌باره‌ی موسیقی و صداگذاری بازی ندیده‌ایم. اما به جرات می‌توان گفت موسیقی‌های پخش شده در تریلر‌ها متوسط و بعضی مواقع، ازار دهنده هستند. شخصیت ها با صدای ضبط شده همخوانی ندارد. در کل سازندگان باید روی این موضوع بسیار کار کنند وگرنه این فاکتور به بازی صدمات بسیاری می‌رساند.
بازی Asura's Wrath در مجموع هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارد. بازیکن با دیدن تریلرها کاملا متوجه می‌شود که با بازی خاصی طرف نیست، می‌داند که این بازی نمی‌تواند استاندارد خاصی را شکسته یا حتی از اسطو‌ره‌های این سبک پیشی بگیرد. اما این موضوع دلیلی بر این نیست که با بازی خوبی طرف نخواهیم بود. گیم‌پلی سرعتی، تلفیق دنیای مدرن با شخصیت‌های اسطوره اسیایی، طراحی شخصیت‌های جالب و ... همه و همه فاکتور‌هایی هستند که اگر سازندگان بر روی آن‌ها کار کنند، با یک عنوان خوب و شاید عالی طرف خواهیم بود.

منبع : بازینما

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 81
  • بازدید سال : 549
  • بازدید کلی : 19,755
  • کدهای اختصاصی
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    SusaWebTools
    Susa Web Tools
    Susa Web Tools
    با كلیك بر روى +1 در رزبلاگ محبوب كنید
    Susa Web Tools
    SusaWebTools